עמאר מוחמד אל-שייח חג'יראת בן ה-4 נורה למוות בצהריים (חמישי) בביר אל-מכסור שבגליל התחתון, ככל הנראה כתוצאה מירי תועה, בזמן ששיחק בגינת שעשועים סמוכה לבית ספר תיכון. הוא נפצע אנושות כשהקליעים פגעו בראשו ובצווארו, ומת כעבור זמן קצר בבית החולים רמב"ם בחיפה.
3 צפייה בגלריה
עמאר מוחמד אלשיח' חג'יראת
עמאר מוחמד אלשיח' חג'יראת
מת בגינת השעשועים. עמאר מוחמד אל-שייח חג'יראת
לפי עדי ראייה שהיו במקום, הירי בוצע בעקבות סכסוך בין כמה תושבים, בהם גם קבלן מקומי, ואחד הקליעים פגע בעמאר מול עיניה של אמו, שלא הבינה בהתחלה מדוע נפל לפתע. במגן דוד אדום קיבלו את הקריאה על הילד בשעה 12:42, והזעיקו חובשים לזירה שטיפלו בפציעותיו ופינו אותו לבית החולים. גם המשטרה הגיעה למקום והפעילה מסוק במסגרת החיפושים אחר היורים. בשלב זה טרם ידוע למי שייך הנשק שככל הנראה ירה.
החובשים יאפא גדיר ואחמד אבו אלהיגא ממד"א סיפרו כי במקום הייתה המולה גדולה. "הילד סבל מפציעות חודרות ומדממות בגופו, ושכב מחוסר הכרה בגן המשחקים כשהוא ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי ויחד עם הפרמדיקים פינינו אותו לבית החולים בניידת טיפול נמרץ תוך כדי פעולות החייאה".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב כתב לאחר המוות הטרגי של עמאר: "הלב נשבר למשמע הידיעה על הירצחו. ‏אנחנו נילחם בפשיעה והאלימות הפוגעת ללא רחמים ברחוב הערבי ולא ננוח עד שהדין ימוצה עם היורים". בארגון "בטרם לבטיחות ילדים" אמרו כי בחמש השנים האחרונו נהרגו שמונה ילדים כתוצאה מירי תועה ובמעורבות של אמצעי לחימה. שבעה מהם ערבים.
מוקדם יותר היום, קציני משטרה מתחנת רמלה הבחינו באופנוע חשוד עם שני רוכבים בני 20 ו-18, ובתום מרדף אחריהם איתרו אקדח טעון עם כדור בקנה. במשטרה חושדים כי השניים, ששייכים למשפחה המזוהה עם סכסוך עקוב מדם, היו בדרך להתנקשות.
3 צפייה בגלריה
חשד להתנקשות ברמלה
חשד להתנקשות ברמלה
האופנוע שנתפס - והאקדח הטעון
(צילום: דוברות המשטרה)
במשטרה אמרו כי הקצינים הבחינו באופנוע בנסיעה שגרתית בכביש 44, וכשסימנו לרוכבים לעצור בצד - הם האיצו וניסו להימלט. לאחר הזעקת כוחות נוספים והקמת מחסום, נעצר האופנוע עם שני החשודים בכניסה ללוד - ובחיפוש על גופם אותר האקדח.
כמו כן, במשטרה גילו כי לוחית הרישוי של האופנוע הייתה משוכפלת מאופנוע אחר. השניים נעצרו ובמשטרה נערכים לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרם.
מאיר תורג'מן השתתף בהכנת הכתבה