2 צפייה בגלריה
תקיפה בעבר באזור נמל התעופה הבינלאומי
תקיפה בעבר באזור נמל התעופה הבינלאומי
תקיפה בעבר באזור נמל התעופה הבינלאומי
(צילום: רויטרס)
פחות מחצי יממה לאחר שסוריה האשימה את ישראל בתקיפה שנייה השבוע באזור דמשק, הודיע משרד התחבורה הסורי על הקפאת הטיסות היוצאות והנוחתות בנמל התעופה הבינלאומי בבירת סוריה. רשת ״אל-ערביה״ דיווחה מפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, גוף אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, כי בתקיפה הלילה נפגעו מחסנים של חיזבאללה ומיליציות נוספות הכפופות לאיראן. עוד נמסר כי בתקיפה נפגע מגדל הפיקוח בנמל.
לפי ההודעה הסורית הבוקר, הסיבה להפסקת הטיסות בדמשק היא "הפסקת פעילותן של כמה מערכות טכניות". מהמשרד נמסר שברגע שהתקלה תתוקן הם יודיעו על חידוש הטיסות. בהודעה שפרסמו הרשויות בסוריה לטייסים נכתב כי מסלול הנחיתה העיקרי בנמל התעופה נסגר עקב עבודות. נכון לעכשיו כבר שעות אין פעילות תעופתית בשדה בדמשק.
הלילה טענו הסורים כי ישראל תקפה במטח טילים מכיוון הגולן כמה יעדים מדרום לדמשק. "מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו מול הטילים ויירטו את רובם. התקיפה גרמה לפציעתו של אזרח ולנזק ברכוש", אמר גורם צבאי סורי.
2 צפייה בגלריה
תיעוד היירוטים בשמי סוריה
תיעוד היירוטים בשמי סוריה
תקיפה בחודש שעבר באזור דמשק
התקיפה אירעה שלושה ימים בלבד לאחר התקיפה הקודמת בשטח סוריה, שהתרחשה גם היא באזור דמשק. לפני כשבועיים נהרגו שלושה בני אדם בתקיפה שהסורים ייחסו לישראל. כתוצאה מאותה תקיפה פרצה שריפה במקום ונדחו לפחות שתי טיסות בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק.
בחודש שעבר נחשף ב-ynet כי איראן וחיזבאללה החלו להשתמש בטיסות אזרחיות לדמשק ולביירות כדי להבריח רכיבים צבאיים מתקדמים לחיזבאללה, הקשורים בין היתר לייצור של אמצעי לחימה. מדובר ברכיבים קטנים יחסית, ולכן קל יותר להסוותם בתוך כבודה העולה לטיסה אזרחית.