2 צפייה בגלריה
יקיר סוויסה ויואל שלום סויסה
יקיר סוויסה ויואל שלום סויסה
יקיר סוויסה ויואל סויסה ז"ל
(מתוך אתר יזכור, באדיבות זק"א)
יואל סוויסה (44), תושב דימונה ואב לארבעה, נהרג הערב (חמישי) מפגיעת רכב בכביש 25 כשרכב על אופנוע החירום של איחוד הצלה - שם התנדב. בשנת 2010 נספה אחיו, יקיר סוויסה, באסון הכרמל. שנתיים קודם לכן מת אביו רפאל בעקבות פיגוע בדימונה.
"בשנת 2008 אירע אסון במשפחת סוויסה. רפאל, אביהם של יקיר ויואל, יצא בשעת בוקר למרכז המסחרי בדימונה, ובזמן ששתה קפה עם חבריו נשמע לפתע קול נפץ עז. מחבל פוצץ את חגורת הנפץ שלו, ולרוע מזלו של רפאל הוא היה סמוך לזירת הפיגוע. אומנם הוא קם שניות לפני הפיצוץ, אך כל אותו ערב עלו התמונות הקשות בזכרונו ולא נתנו לו מנוח. בשעת לילה מאוחרת נדם ליבו של רפאל. הוא הוכר כנפגע פעולות איבה", כך נכתב בדף יזכור לזכרו של יקיר הבן.
באיחוד הצלה מסרו כי "בצער רב, חובש איחוד הצלה יואל סוויסה ז"ל נהרג הערב בתאונה. הנהלת הארגון ומתנדביו מרכינים ראש בשעה קשה זו, משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה. מנהלי איחוד הצלה וצוות חירום וסיוע נפשי (חוס"ן) מלווים את המשפחה".
בהודעת זק"א נכתב כי "יואל סויסה, מתנדב הארגון, נהרג הערב בתאונה קטלנית. יואל התנדב בזק"א יותר משני עשורים. חבריו ליחידה טיפלו בכאב גדול בממצאים בזירה ומלווים את המשפחה. ארגון זק"א כואב ומתאבל יחד עם משפחתו של יואל את אובדנו של אדם גדול, איש חסד של אמת בכל נפשו".
2 צפייה בגלריה
יואל שלום סוויסה שנהרג בתאונת דרכים בדרום
יואל שלום סוויסה שנהרג בתאונת דרכים בדרום
יואל סוויסה על האופנוע של איחוד הצלה
יהודה לורבר, מפקד זק"א מרחב נגב, מסר: "קיבלנו בצער רב את הדיווח על כך שיואל סויסה היקר והאהוב, אחד מאחינו בזק"א, נהרג בתאונה. יואל פעל בצנעה ובשקט למען כל אחד ואחת, לחם למען כבוד המת במסירות נפש כשהוא מלווה את המשפחות האבלות ברגישות וחמלה רבה. בלב שבור, בשם הנהלת הארגון והנהלת מרחב נגב, אנו מחזקים ומחבקים את חבריו היקרים לצוות דימונה ומרחב נגב כולו, בידיעה שזכות מעשיו הגדולים בזק"א תעמוד לו לזכרון עד. ה' נָתַן וה' לָקָח, יְהִי שֵׁם ה' מְבֹרָךְ".
משירות בתי הסוהר נמסר: "נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, קציני וסוהרי שב"ס מרכינים ראש בצער וביגון קודר על מותו בטרם עת של יואל סוויסה ז"ל. יואל היה חובש בארגון 'איחוד הצלה' וכמו אחיו לפניו, נהרג בדרכו להציל חיים. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. אנו עומדים לצידכם, מחזקים ומוקירים אתכם. יהי זכרו ברוך".
בשעה 16:09 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על תאונת דרכים בין רוכב אופנוע לרכב פרטי בכביש 25 בצומת אבו תלול. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו על גבר עם חבלה רב-מערכתית ופינו אותו לבית חולים סורוקה בבאר שבע תוך כדי ביצוע פעולות החייאה.
חובשי מד"א עומרי אבו ג'אמע וטלאל אבו ג'אמע סיפרו: "רוכב האופנוע שכב מחוסר הכרה על הכביש, ללא דופק וללא נשימה, כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית קשה מאוד. התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".
ראש העיר דימונה בני ביטון מסר כי "אסון כבד נפל על העיר - יואל הוא המתנדב הכי גדול בדימונה, אחיו נפטר באסון הכרמל, אביו גם נפטר לאחר הפיגוע בדימונה בעקבות התקף לב לאחר שהיה במקום והוכר כנפגע פעולות איבה. על כל הרוג בתאונת דרכים הוא עדכן אותי. היום בישרו לי שיש פצוע ואמרו לי שזה הוא. מדובר באבידה גדולה לעיר. אנחנו שולחים תנחומים ומחזקים את משפחתו".
דן בונבידה, תושב דימונה, התייחס לתאונה ואמר כי "אבד צדיק מן הארץ. יואל האהוב היה איש חסד שרבים רצו להידמות לו. בעלייתו לפני כיסא הכבוד, במסירות ואהבה גדולה טיפל בזקוקים לרפואה ובאנשים שנפטרו והיו זקוקים לשירותי החסד של זק"א. מורשתו ודרכו תהיה חלק מדימונה והנגב לעולמים".