3 צפייה בגלריה
הריאיונות של לפיד בעולם
הריאיונות של לפיד בעולם
לפיד והריאיונות
(צילום: יואב דודקוביץ')
שר החוץ יאיר לפיד התראיין ל-25 כלי תקשורת שונים ברחבי העולם על רקע חידוש שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן בווינה. בריאיונות העביר לפיד מסר אחיד שלפיו "ישראל תתמוך בהסכם הגרעין עם איראן אם זו תהיה עסקה טובה", ובנוסף הדגיש: "חייבים לשים איום צבאי אמין על השולחן". בין כלי התקשורת שאיתם שוחח לפיד נמנים ניו יורק טיימס בארה"ב, טלגרף בבריטניה, לה רפובליקה באיטליה, אל מונדו בספרד, טיימס בהודו וגלובס טיימס בסין.
3 צפייה בגלריה
הריאיונות של לפיד בעולם
הריאיונות של לפיד בעולם
הריאיון ביפן
3 צפייה בגלריה
הריאיונות של לפיד בעולם
הריאיונות של לפיד בעולם
הריאיון בהודו
בבליץ הריאיונות דיבר לפיד עם כלי תקשורת מ-25 מדינות, ודבריו תורגמו ל-15 שפות: יפנית, קוריאנית, אנגלית, יוונית, ספרדית, איטלקית, צ'כית, פורטוגזית, סרבית, גרמנית, רוסית, שוודית, צרפתית, סינית, ערבית. בין השאר, התראיין לפיד לעיתונים מרכזיים ביפן, בחריין, דרום קוריאה, אוסטרליה הודו, יוון, מרוקו, ספרד, איטליה, צ'כיה, סרביה, ברזיל, קפריסין, רוסיה, איחוד האמירויות, שבדיה, מקסיקו, ארגנטינה, סנגל, סין, בריטניה, צרפת, ארצות הברית ועוד.
לפיד אמר גם כי "איראן גרעינית היא איום עולמי", ובריאיון לעיתון בארגנטינה הוסיף: "איראן היא תומכת הטרור הגדולה ביותר בעולם". בבחריין אמר כי "איראן היא איום לכל העולם, ואנחנו נגן על עצמנו".
עם זאת, לא בכל האתרים לקחו לכותרות את דברי לפיד על איראן. כך למשל, בהודו התעניינו יותר בכך שאמר כי היחסים בין ישראל למדינה הן כבר הרבה מעבר לרק חברות קרובה, ובאמירויות התעניינו בכך שאמר כי יש להגדיל את ההשקעות המשותפות בין המדינה לישראל.

בריאיון לעיתון באוסטרליה אמר לפיד שישראל מעוניינת מאוד לחזק את הקשרים הביטחוניים עם אוסטרליה. בסין צוטט אומר כי "החזון הכולל שלנו הוא לקיים אסטרטגיה דיפלומטית פרואקטיבית חיובית". בריאיון לעיתון ברוסיה אמר לפיד כי "רוסיה היא אחת מהשותפות החשובות ביותר למדינתנו". בברזיל שיבח את התנגדות המדינה לאפליה נגד ישראל. בריאיון לעיתון בסנגל הביע לפיד תקווה להגדלת הקשרים המסחריים עם ישראל, ובריאיון לעיתון בקפריסין קרא להרחבת שיתוף הפעולה.
לפיד ביקש להעביר בריאיונות מסר מרכזי שלפיו קריטי שהעולם יידע שאיראן היא לא רק הבעיה של ישראל - ושהקהילה הבינלאומית חייב לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית. "המסר יגיע למיליוני אנשים - בטוקיו ובסיאול, בניו יורק ובשטוקהולם", אמר לפיד. "בבייג'ינג, בפריז, ברומא, בברלין, בבלגרד, בפראג, בליסבון, במנאמה ובלונדון. במשרד החוץ תרגמו את המסר הזה לכל השפות ודואגים כל עת שבכל מקום יבינו את הסכנה והמשמעות של איראן גרעינית", סיכם לפיד.