3 צפייה בגלריה
 ההודעה שנשלחה לתושבים
 ההודעה שנשלחה לתושבים
ההודעה שנשלחה לתושבים
אין מספיק בודקים? נחפש מתנדבים: מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים בגילים 3 עד 12 באוכלוסייה הכללית נכנס הבוקר (ב') ליום השני, ועדיין יש לא מעט בעיות. מול אחת מהן התמודדו בגבעת שמואל בדרך יוצאת דופן - בקשה מהאזרחים להתנדב כדי לסייע בבדיקות. גורמים בעירייה אמרו שהם נאלצו לבקש עזרה כדי לאייש שני מוקדים בעיר שנסגרו.
בהודעה שנמסרה לתושבים נכתב: "בפיקוד העורף לא יכולים לספק לגבעת שמואל יותר משלושה בודקים. אנו מבקשים לפתוח עמדות בידוק נוספות לקיצור התורים. זקוקה בדחיפות לרופאות ורופאים, פרמדיקים, אחיות ואחים המוכנים להגיע לכמה שעות בודדות החל מהיום ועד 2.9.21, לא כולל ימי שישי". לצד ההודעה, נכתב מספר הטלפון של מנהלת אגף החינוך בעירייה.

"כהורה לילדים שעשו את הבדיקות, הובכתי לראות פנייה של הרשות המקומית, שגובלת בזעקה לעזרה", אמר תושב גבעת שמואל. "אני והורים אחרים לא מבינים - אם המדינה החליטה לצאת למבצע בסדר גודל ענק שכזה, למה לא להיערך מראש? ההתנהלות מעלה תהיות על ניהול מבצע החזרה ללימודים כולו".
מעיריית גבעת שמואל נמסר: "מתחם הבדיקות הסרולוגיות מנוהל על ידי פיקוד העורף, שהחליט על הצבתם של שלושה בודקים בכל יום. כמות התלמידים שניתן לבדוק ביום היא כ-200 תלמידים ועל מנת שנוכל לתת מענה רחב יותר ולהקיף את כל תלמידי העיר בטרם פתיחת שנת הלימודים, החליטה העירייה להכפיל את כוח האדם ועמדות הבדיקה על ידי גיוס רופאים, אחיות ופרמדיקים, המתגוררים בעיר גבעת שמואל. באופן הזה, כמות הנבדקים גדלה משמעותית ל-570 תלמידים ביום אחד.
3 צפייה בגלריה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
בדיקה סרולוגית לילדים בנתניה
בדיקה סרולוגית
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ מודיע על מבצע חיסון עד הבית
ניצן הורוביץ מודיע על מבצע חיסון עד הבית
"יש כמה ימים של חבלי לידה". הורוביץ על מבצע הבדיקות הסרולוגיות
(צילום: נדב אבס)
"בגבעת שמואל, התנדבות ומעורבות חברתית הם דרך - דרך לתרום לקהילה, דרך לגעת בליבם של אנשים, דרך לייצר שינוי ומעבר לכל אלו התנדבות היא דרך חיים. בגבעת שמואל ההתנדבות היא בהחלט דרך חיים של אנשים נפלאים ומיוחדים, הפועלים למען הקהילה ולמען התושבים במהלך השנה כולה. מעשים אלו תרמו ותורמים, לכוחה הפנימי של הקהילה והמדינה, לאחדותה ולערבות הדדית בין כל חלקיה ואנו גאים שאלו הם תושבינו".
בתוך כך, הערב התייחס שר הבריאות ניצן הורוביץ למבצע הבדיקות: "הבדיקות הסרולוגיות זה מבצע מאוד גדול, חסר תקדים, שגם עולה הרבה כסף. תמיד כשמתחילים במבצע גדול אז יש כמה ימים של חבלי לידה עד שזה מתחיל לזרום מהר". הוא הוסיף: "אנחנו מתקנים את הליקויים ואלה בסך הכול דברים שצפויים פה ושם יש תקלות".
מדובר צה"ל נמסר: "פיקוד העורף, בשיתוף עם הרשות המקומית, מפעילים מתחם בדיקות סרולוגיות בגבעת שמואל. פיקוד העורף מאפשר הפעלת מתנדבים בהובלת הרשות המקומית העומדים בתנאים שהוגדרו מראש. על המתנדבים להיות אחים ואחיות או רופאים בקהילה, ולא חובשים שיעברו הדרכה ייעודית בפיקוד העורף".