מעצר יוצא דופן: שלושה עורכי דין ורואה חשבון נעצרו היום (ראשון) על ידי אנשי להב 433 בחשד לביצוע שיטתי של עבירות שונות, בהיקף הנאמד בכ-100 מיליון שקלים.
שוטרי היחידה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 יחד עם יחידת חקירות מס הכנסה תל אביב (פלילי) עצרו היום (ראשון) את עורכי הדין בחשד לביצוע שיטתי של עבירות מרמה, הונאה, עבירות מס ועבירות הלבנת הון עבור לקוחותיהם בישראל ובחו"ל, במישרין וגם באמצעות חברות הנמצאות בשליטתם. בסיום החקירה ובהתאם לממצאיה הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט.
1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
שוטרי היחידה הכלכלית בלהב 433 עצרו את החשודים
(צילום: נדב אבס)
החוקרים ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה בשיתוף עם רשות המיסים, שממנה עלה חשד לביצוע עבירות הונאה, מרמה, עבירות מיסוי והלבנת הון של עורכי דין. מהחקירה עולה כי החשודים לא עסקו במתן שירותים משפטיים בלבד, אלא סיפקו שירותי הלבנת הון של קהל לקוחותיהם - כספים אשר לא דווחו לרשויות המס ומשכך לא שולם עבורם מס ומקורם אינו ידוע.
מהחקירה התברר גם כי החשודים פעלו בשיטות שטונות לביצוע העבירות המיוחסות להם כגון נאמנויות, חברות זרות, מטבעות וירטואליים, עסקאות פיקטיביות ועוד. כל זאת, כדי להלבין את כספי לקוחותיהם ותוך הסתרת זהות הנהנים בכספים. החקירה, בסיוע גופי אכיפה אזרחיים ובהם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, מלווה על ידי פרקליטות תל אביב מיסוי וכלכלה.
הבוקר הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של עורכי הדין וכן של חשודים נוספים, אשר שימשו בתפקידים שונים ובהם סייענים, בלדרי כספי המזומנים, אנשי עסקים המתווכים בעסקאות, רואי חשבון ועורכי דין.
במהלך הבוקר נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים ונתפס רכוש הכולל בין היתר מסמכים, מחשבים ונדל"ן. חוקרי היחידה יבקשו לחלט את הרכוש שנתפס במסגרת ההליך הפלילי נגד החשודים.
החשודים הובאו אחר הצהריים לחקירה במשרדי היחידה. בסיומה, ובהתאם לממצאיה, הם יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשל"צ.