"ראיתי איזה שלוש אנשים רעולי פנים, עם תיקים וזה, לא ראיתי את הפרצוף שלהם, והם ברחו לכיוון השיחים. שיחים ממול הבית סוהר, הם חצו את הכביש במהירות, ונכנסו לתוך השיחים, ממש בקושי הצלחתי לראות אותם. הם היו עם בגדים כולם אותו צבע. זה היה קצת מלחיץ. כולם היו נראים אותו דבר". כך נשמע הדיווח הראשון למשטרה אתמול בלילה (בין ראשון לשני) על בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע. האזינו בנגן בראש הכתבה.
תשאול שערכו במשטרה ובשירות בתי הסוהר מעלה שורה של כשלים, שכן חפירת הבור ממנו נמלטו השישה הייתה מתחת למגדל שמירה. כעת נבדק אם השומרת נרדמה, אפשרות ששירות בתי הסוהר אינו מתייחס אליה. עוד עולה כי לגבי שלושה מהנמלטים היו התרעות מודיעיניות כי הם עלולים לברוח.
הבריחה מכלא גלבוע - כתבות נוספות:
3 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
הבור, סמוך לעמדת השמירה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
חיפושים אחרי האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע
חיפושים אחרי האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע
הכוחות המשתתפים בחיפושים
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה מבצעים סריקות נרחבות לאיתור האסירים שנמלטו מהכלא
כוחות המשטרה מבצעים סריקות נרחבות לאיתור האסירים שנמלטו מהכלא
200 מחסומים הוצבו בניסיון לתפוס את האסירים
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי הערכות המשטרה אמש, ייתכן כי חלק מהחשודים נמלטו מחוץ לגבולות המדינה, וההשערה לגבי חלקם היא כי הם עדיין נמצאים באזור עמק בית שאן. בעקבות זאת הוגברו הסיורים המשטרתיים סביב בתי כנסת. הפלסטינים מדווחים כי צה"ל עורך חיפושים אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בכפר דיר אבו דעיף שממזרח לג'נין. גורם בשב"ס אמר אמש כי הם נערכים לאפשרות שסגל יותקף ושיהיו הפרות סדר נוספות בבתי הכלא.
בעקבות בריחת המחבלים פרסה המשטרה יותר מ-200 מחסומים מרחבי הארץ. מפקד אגף המבצעים במשטרה, ניצב אבי ביטון, אמר כי הנחת העבודה של המשטרה היא כי ששת המחבלים, שמחציתם מוגדרים כבעלי סיכון גבוה לבריחה, יכולים להיות בכל מקום במדינה. "המשטרה בהיערכות מלאה לכל אירוע פח"ע וכוחות המשטרה נמצאים בכוננות גבוהה מאוד", ציין.
ראש הממשלה נפתלי בנט קיים לפני כניסת החג התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, נציבת שב"ס קטי פרי ובכירים נוספים. צו איסור פרסום הוטל על פרטי חקירת בריחת המחבלים.
פורסם לראשונה: 20:21, 06.09.21