משפחתה של ספיר נחום, האם הצעירה שגופתה אותרה ליד הכפר איבטין שבצפון אחרי שנרצחה לפי החשד בידי בן זוגה לשעבר וולא חלאילה, פתחה בקמפיין גיוס המונים לסיוע לילדיה היתומים של ספיר. הבכורה – בת שנתיים וחצי, והצעיר יותר, בן 11 חודשים.
4 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
ספיר נחום. המשפחה קוראת לסייע
(באדיבות משטרת ישראל)
"אני קוראת לציבור הרחב עם הלב החם לפתוח את הלב לאסון הנורא שחווינו ולסייע לנו לגדל את שני היתומים שספיר השאירה אחריה", אמרה דודתה של ספיר, הודיה טל. "כל שקל שייתרם יועבר רק לטובת שני היתומים".
"הילדים האלה גדלו עד לפני כמה ימים בתנאים טובים, עם האמא הכי טובה והכי מסורה בעולם, אמא שדאגה לכל מחסורם, נלחמה עליהם כמו לביאה והם היו כל עולמה. חשוב לנו, כמשפחה שכולה, לאפשר לשני הילדים המתוקים האלה לחיות בתנאים הכי טובים שניתן בנסיבות האלה שיגדלו ללא אימם האוהבת".
4 צפייה בגלריה
ספיר נחום בימי הפנימייה
ספיר נחום בימי הפנימייה
ספיר וחברותיה בימי הפנימייה. "להבטיח לילדים עצמאות"
(באדיבות רון ברוך וראם סלה)
4 צפייה בגלריה
ספיר נחום בימי הפנימייה
ספיר נחום בימי הפנימייה
(באדיבות רון ברוך וראם סלה)
לדברי הדודה, "עד גיל 18 הכסף יהיה סגור בנאמנות בפיקוח משפטי, וכשיהיו בגירים הם יוכלו להשתמש בכסף למטרות לימודים ורכישת מקצוע, רישיון נהיגה וכד'. המשפחה חוותה את אחת הטרגדיות הקשות והנוראיות", אמר עו"ד עמיחי בן-שלוש, שמלווה את המשפחה בהתנדבות ויפקח על חשבון הנאמנות הסגור.
רון ברוך, ששימשה מדריכה בפנימייה שבה התחנכה ספיר, סיפרה כי "היא נערה שלא יצאה מהלב שלי, מהבנות שחודרות ללב לכל החיים. כל מי שפגש בה הרגיש קשר מיידי אליה. שמרתי איתה על קשר, הייתי איתה בימים שלפני הלידה של בתה הבכורה. יום אחרי שדווח על היעדרותה סיפרה לי אחת החניכות שראתה פרסום בתקשורת. לא האמנתי שזה יגמר ככה, היא הייתה מאוד אופטימית, שמרה על חיוך רחב, החיוך לא ירד לה מהפנים. יזמנו את מבצע הגיוס כדי להבטיח לילדים שלה עתיד טוב ועצמאות". היא הוסיפה: "הגענו כבר לכ-60 אלף שקלים, ואנו מבקשים מכל הישראלים להמשיך ולסייע לשני היתומים שנותרו".
4 צפייה בגלריה
עדן נחום, אחות של ספיר נחום
עדן נחום, אחות של ספיר נחום
עדן, אחותה של ספיר, עם בנה התינוק
(צילום: אלעד גרשגורן )
ספיר נחום הובאה למנוחות ביום שלישי האחרון, אחרי 11 ימים של חיפושים. סוזי, אמה של ספיר, אמרה בהלווייתה: "כל כך אהבתי אותך, למה הוא (בן הזוג לשעבר - י"מ) רצח לי אותה?". אחותה, עדן, ספדה לה גם היא: "תמיד תישארי בלב שלי. האמנתי שיש סיכוי. אנחנו נשמור על הילדים שלך, הם אוהבים אותך, אנחנו נזכיר אותך תמיד בבית".
היא הוסיפה: "אני רוצה להגיד לך תודה שנתת לי להיות חלק מהחיים שלך, להנות ממך ומהילדים שלך, אני לעולם לא אשכח את הצחוק ואת החיוך שלך. המלאכים לקחו אותך, תשמרי עלינו, על אמא, על שני האחים, ציפינו שתחזרי ונראה אותך מחייכת". עדן ציינה כי ספיר הייתה "החיים בבית". "היית אהובה על כולם. בין רגע נקטפת, בגלל שדאגת לילדים שלך". בהצהרה לתקשורת אמרה עדן: "אני רוצה שמי שעשה את זה ישלם על זה ביוקר. שלא יראה אור יום, שלא יעז לחשוב על חופש".
לתרומה לילדיה של ספיר נחום לחצו כאן.