יום הולדת בלי האח האהוב שנחטף ומוחזק בעזה: עדי אנגרסט מקריית ביאליק חוגגת היום (שלישי) את יום הולדתה ה-18 - מועד שבו נהגה לחגוג לאורך כל השנים עם אחיה מתן, שיום הולדתו חל באותו התאריך.
מתן לא זוכה לחגוג היום, שכן הוא מוחזק בשבי ברצועה מאז 7 באוקטובר. הוריו ענת וחגי, שני אחיו אופיר ורועי ואחותו עדי מתייסרים מכאב וגעגוע אליו, ואלה התעצמו ביום הזה יותר מתמיד.
3 צפייה בגלריה
עדי אנגרסט חוגגת יום הולדת בלי אחיה מתן שחטוף בעזה
עדי אנגרסט חוגגת יום הולדת בלי אחיה מתן שחטוף בעזה
עדי עם העוגה שהכינה השכנה: "קיוויתי שמתן יחזור לפני יום ההולדת"
בני המשפחה מספרים שמתן, שהיה בוגר אורט קריית ביאליק, שיחק כדורגל מגיל צעיר ונחשב לתלמיד מצטיין למרות שלא השקיע בלימודים. "הוא סיים בגרות במתמטיקה, אנגלית ופיזיקה ברמת חמש יחידות", אמרה עדי. עדי שיתפה בנוסף כי "כשמתן היה קטן מאוד הוא היה אמור לחגוג יום הולדת בגן, אבל אז אמא שלי קיבלה צירים, נסעה לבית חולים וילדה אותי ביום ההולדת שלו. מאז אנחנו חוגגים ביחד באותו התאריך יום הולדת לאורך כל השנים. תמיד חגגנו בטיסה לחו"ל או בחופשה משפחתית באילת. אני זוכרת את היום הזה כחוויה כיפית".
עדי נזכרה בדברים שאחיה נהג לשאול כשהיו קטנים, בהומור המיוחד שלו. "'עדי, זאת מתנת יום ההולדת שקיבלתי?'. זה היה מצחיק תמיד. עכשיו אני מבינה שזכיתי בזה, שאני זכיתי בו כמתנה", שיתפה. "החטיפה של מתן ריסקה אותי. הוא נחשב נעדר הרבה זמן. לא ידענו האם הוא חי וחטוף או חלילה איבד את חייו. היה אז את זיהוי הגופות ודאגנו מאוד. לפני כחודש הודיעו לנו שמתן חטוף וכנראה נמצא בחיים".
בעקבות ההודעה עדי אמרה כי "קיוויתי כל כך שהוא יחזור מהשבי לפני יום ההולדת, שנזכה לחגוג שוב ביחד. אבל השבועות עברו והתאריך התקרב. הבנתי שכנראה את יום ההולדת הזה אחגוג לבד, בלי אחי האהוב". עדי שיתפה גם כי בניגוד לכל השנים שבהן ציפתה ליום הולדתה, הפעם לא רצתה שהיום הזה יגיע: "זה שונה. הבנתי שאחי לא יהיה פה לחגוג איתי ועם כל המשפחה".

עדי סיפרה גם על הגעגוע לאחיה, ואמרה כי "כל יום אני מדברת איתו. אני שולחת לו הודעות בוווטסאפ, מעדכנת אותו בכל שעה לאן אני מגיעה, שולחת לו הודעות ומקווה שהוא יראה. אפילו שלחתי לו ברכה ליום ההולדת".
בברכה לרגל יום הולדתו כתבה עדי למתן, בין השאר: "מזל טוב לנו אחי הגדול. לא חשבתי שיום ההולדת שלנו יהפוך לסיוט הכי גדול שלי. עוברים הימים וכל יום שאני מתעוררת משינה אני מתפללת שהתעוררתי מחלום רע. והנה עבר חודש וחצי מאז שנחטפת בידי ארגון טרור והגיע היום של יום ההולדת שלנו. פעם ראשונה שאני חוגגת בלעדיך - בלי אחי הגדול שיחליף איתי מילים ויאחל לי ברכות שרק הוא יודע לאחל.
"ציפיתי שעד יום ההולדת אתה תהיה פה איתי וניסע הכי רחוק שיש, שנחגוג ביחד, שנשב ונדבר, שתספר לי מה עבר עליך ומה עשו לך. שתספר לי את סיפור הגבורה שלך ואני אספר לך מה אנחנו עברנו כאן. אבל זו לא המציאות. אני כאן יושבת ומחכה לך, שולחת לך הודעות ומחכה שתענה, ואתה - אני לא יודעת איפה.
3 צפייה בגלריה
עדי אנגרסט ואחיה מתן אנגרסט
עדי אנגרסט ואחיה מתן אנגרסט
עדי ומתן חוגגים יום הולדת יחד בצעירותם
"אז מתן, אני אנסה לברך אותנו למרות שזה קשה לי כשאתה לא לידי. אני מאחלת לנו שנדע עוד הרבה ימי הולדת מאושרים מזה, שנהיה בריאים ושנשמח כמו תמיד, שנצחק על הכול ביחד ושנחווה עוד הרבה חוויות כמו שרק אנחנו יודעים - חוויות של אח גדול ואחות קטנה. אני מתגעגעת אליך, לא קיים דבר שימלא אותי כמוך!
"מתני, אני אמשיך לשלוח לך הודעות עד שתענה לי, אני אמשיך לעדכן אותך בהכל, אני מבטיחה! רק תשלח לי בבקשה כוחות להמשיך לחזק את כולם. אני חזקה רק בזכותך. מזל טוב לנו אחי הגדול. אני אוהבת אותך הכי בעולם ולנצח אשא את שמך בגאווה ובראש מורם, אני המעריצה מספר אחת שלך. אחותך הקטנה לתמיד ❤️".
חגי האב סיפר: "זה יום מאוד מורכב עבורנו. פעם ראשונה שמתן לא משתתף בחגיגות יום ההולדת. אנחנו מאמינים שהמדינה עושה את הכול כדי להשיב את כולם חזרה הביתה. אנחנו כמשפחה מנסים לשמור על אופטימיות ומקווים לשמוע בשורות טובות".
עדי הוסיפה כי "בכל שנה אחת השכנות שלנו מכינה עוגה מיוחדת למתן ולי. השנה מתן לא כאן. הלכתי אליה והכנו ביחד עוגת יום הולדת שבה השמות של שנינו. ליד השם שלו כתבנו: 'הלב שלי שבוי בעזה, מזל טוב אחי מתן'".
3 צפייה בגלריה
עדי אנגרסט שלחה ברכת יום הולדת לאחיה החטוף בעזה
עדי אנגרסט שלחה ברכת יום הולדת לאחיה החטוף בעזה
ברכת יום ההולדת שעדי כתבה למתן
בהמשך ציינה עדי כי "השנה תכננתי שאהיה עם המשפחה ועם חברים קרובים. אמא לחצה עלי להזמין חברים לאתמול בערב, כי היה לה חשוב שיהיה לי שמח, אז היא הפתיעה אותי וסיפרה לי שאני, אחי הקטן אופיר ואבא טסים לבודפשט בהונגריה למשחק של מכבי בחיפה בליגה האירופית. למרות שהמשחק ללא קהל, מועדון הכדורגל מכבי חיפה צירף אותנו לטיסה כדי לצפות במשחק. חבל לנו שמתן לא איתנו, הוא אוהד את מכבי חיפה. בכל שבוע הלכנו יחד למשחקים של הקבוצה".
ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי אמר: "המחשבות של כולנו נתונות לענת וחגי אנגרסט, הוריו של מתן, לאחיו ולאחותו שנקרעים מגעגוע ודאגה. מתן היקר, איננו שוכחים אותך לרגע ומחכים לשובך. אנו שמחים ועצובים בו זמנית לציין את יום הולדתם של מתן ועדי ומאחלים לשובו המיידי של מתן".
עדי, מה היית רוצה לומר לאחיך במידה והוא שומע אותך? "אני גאה בך מתן. לא יודעת איך מתמודדים עם מצב שכזה. אני חוגגת לך בכל מצב יום הולדת - גם כשאתה פה וגם כשאתה שם, בתקווה לפגוש אותך הכי מהר שאפשר, לחבק אותך ולא להיפרד".