1 צפייה בגלריה
המשטרה במנילה, ארכיון. "ניסה לבסס דריסת רגל של חמאס במדינה"
המשטרה במנילה, ארכיון. "ניסה לבסס דריסת רגל של חמאס במדינה"
המשטרה במנילה, ארכיון. "ניסה לבסס דריסת רגל של חמאס במדינה"
(צילום: AFP)
המשטרה בפיליפינים חשפה תוכנית של חמאס להתבסס במדינה ולפגוע במטרות ישראליות - כך דיווח היום (ג') העיתון Philippine Daily Inquirer. על פי ראש המודיעין המשטרתי המקומי, ניל אלינסנגן, המזימה נחשפה בעקבות קבלת מידע על קשר בין תושב מקומי לבין מי שהוגדר בידיעה כראש מחלקת קשרי חוץ של חמאס, פארס אל-שיקלי.
"המקור הפיליפיני זיהה את פעיל חמאס כ'באשיר'", אמר אלינסנגן. "הוא ניסה לבסס דריסת רגל בפיליפינים תוך התחייבות לתמיכה כספית בקבוצות מקומיות, כולל מיליציות קיצוניות הקשורות לארגוני טרור בינלאומיים".
הוא הוסיף כי באמצעות שיתוף פעולה וחלופת מידע עם ארגוני ביטחון אחרים – בתוך הפיליפינים וממדינות אחרות – התברר שבאשיר הוא למעשה אל-שיקלי. לפי הדיווח בעיתון, הוא מבוקש על ידי האינטרפול ומיוחסת לו תמיכה לוגיסטית בטרור.
לפי המשטרה הפיליפינית, הגורם המקומי שהיה לכאורה בקשר עם אל-שיקלי נסע כמה פעמים למלזיה בשנים 2018-2016, שם נפגש עם "באשיר" כדי לדון באפשרות לתקוף ישראלים בתמורה לכסף שיקבל מחמאס.

בהודעת המשטרה נמסר כי "ב-2016 החל פארס אל-שיקלי לטפח את איש הקשר שלו בפיליפינים ובאחת הפגישות שלהם במלזיה העביר לו אימונים תיאורטיים בהכנת פצצות. בסוף 2017 הביע אל-שיקלי בפני המקור את כוונתו לגייס תמורת כסף פיליפינים הקשורים לארגונים מקומיים שבהם ייעשה שימוש לפגוע ביהודים הנמצאים במדינה, לתקוף נציגויות ולהפיץ סרטוני תעמולה".
ב-2018 נעצר במחוז פמפנגה בפיליפינים טג'ה מוחמד אל ג'אבורי, מדען עיראקי שנחשד בקשרים עם חמאס, והוא גורש מהמדינה.