במשך קרוב לארבעה חודשים פעל צוות החקירה המיוחד שהוקם באופן סמוי במרחב ירקון סביב הסופר והמחזאי בן ה-94 מתל אביב החשוד ברצח אשתו, כפי שנחשף היום (חמישי) ב-ynet. מדובר בתיק שהחל לפני כשנה, עם חילוקי דעות מקצועיים לגבי סיבת המוות – אבל עם קבלת הדו"ח הפתולוגי הסופי, ולאחר שבמכון לרפואה משפטית הסבירו כי האישה מתה כתוצאה ממכות וחנק – יצאה החקירה הסמויה לדרך.
1 צפייה בגלריה
הסופר החשוד ברצח אישתו ועורך דינו אדי אבינועם
הסופר החשוד ברצח אישתו ועורך דינו אדי אבינועם
הסופר החשוד בבית המשפט
(צילום: נדב אבס )
המשטרה ופרקליטו של החשוד, עו"ד אדי אבינועם, הגיעו להסכמה שהוא ישוחרר למעצר בית במשך 30 ימים ובתנאים מגבילים. החשוד מכחיש את המיוחס לו. עו"ד אבינועם ועו"ד שי גבאי, שגם הוא מייצג את החשוד, אמרו: "ההחלטה לשחרורו בתנאים היא הנותנת כי המשטרה הבינה כי עוצמת הראיות וכמות הראיות שמצויה בחומר החקירה אינן מצדיקות את המשך מעצרו בין כותלי סורג ובריח. הוא ממשיך להכחיש את החשדות".
"לא כל יום יש תיק רגיש כזה, עם אדם בגיל כזה וממעמד כזה", הסבירו גורמים המעורים בפרטי החקירה. התיק הועבר כמה פעמים בין הפרקליטות לצוות החוקרים, עד שהוחלט על הוצאת צו מעצר. מה שהכריע כי הבעל הוא החשוד ברצח היו הממצאים שנמצאו בדירה.
זה החל כמו עוד מקרה מוות בדירה כאשר האישה בת ה-85 התגלתה ללא רוח חיים באמבטיה בדירתה. בעדותו סיפר הבעל כי הוא ישן, וכי ככל הנראה אשתו נפלה באמבטיה ואף טבעה. אלא שהדו"ח הפתולוגי קבע כי האישה מתה מחנק, ועל גופה סימני אלימות של מכות. בריאות שלה לא נמצאו מים שיכולם להצביע על טביעה. גם העובדה שהבית נחזה להיראות כאילו עבר סוג של שוד לא התאים את הממצאים בשטח.
התעקשותם של אנשי המכון לרפואה משפטית הביאה להקמת צוות חקירה מיוחד במרחב ירקון. כאשר הגיע דו"ח הנתיחה הסופי שקבע כי המוות לא טבעי, פתחו במשטרה בחקירה סמויה.
עורך הדין אדי אבינועםעו''ד אבינועם
גילם של החשוד והקורבן, כמו גם הייחוס המשפחתי והעובדה שהאיש מוכר בעולם התרבות, הקשו על ההחלטה לעצור את הבעל. אבל הממצאים בשטח ודו"ח הנתיחה הכריעו. החשוד נעצר הבוקר ונחקר במשטרה. מחר בבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.
עו"ד אבינועם הוסיף: "למרשי אין יד ורגל בתוצאה הטרגית. אשתו האהובה נמצאה מתה בחדר האמבטיה".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.