על אף ההגבלות שהתווספו על רקע התחלואה בקורונה, נדמה שבשער הכניסה האווירי המרכזי של ישראל - נתב״ג, העניינים חוזרים אט אט למסלולם. התורים שוב ממלאים את אולם היציאה ונכון להיום כמעט כל הנוחתים בשדה עדיין מגיעים לטרמינל 3, עוברים בדיקת קורונה ומכניסים את עצמם לבידוד של 24 שעות או עד קבלת תוצאה שלילית.
כיום רק נוסעים שמגיעים מרוסיה והודו - שתי מדינות אדומות - מופנים לטרמינל 1, שבימים כתיקונם משמש רק לטיסות פנים ארציות. אלא שהחל מסוף השבוע הקרוב צפויים נוסעים ממדינות נוספות להגיע לטרמינל 1 וכן ייכנסו לתוקפן הנחיות לבידוד ממושך יותר עבור הנוסעים שמגיעים ממדינות מסוימות.
4 צפייה בגלריה
עומס נוסעים בנתב"ג
עומס נוסעים בנתב"ג
העומסים מתחילים לחזור. נוסעים בנתב"ג, היום
(צילום: רועי רובינשטיין)
4 צפייה בגלריה
עומס נוסעים בנתב"ג
עומס נוסעים בנתב"ג
(צילום: רועי רובינשטיין)
על פי הערכות עברו בשדה התעופה כ-35 אלף נוסעים ביממה האחרונה (משבת עד ראשון) וזה הצפי גם לימים הקרובים, רחוק מאוד מהמספרים שאליהם היו עובדי השדה רגילים ב-2019, לפני פרוץ הקורונה, אז עברו בנתב"ג כ-120 אלף נוסעים ביממה.
למרות המספרים הנמוכים יחסית, התורים באולם היוצאים מתארכים והנוסעים חוששים אך נזהרים. רובם טסים למדינות ירוקות במטרה "ליהנות בלי לחשוש", כפי שאומר דוד מירושלים. "חיכינו הרבה זמן לטיסה הזו", הוא מספר. "למעשה דחינו אותה מספר פעמים אבל הפעם פאפוס מחכה לנו. אז כן, היו דאגות בהתחלה, אבל זה יעד ירוק ואנחנו מחוסנים כך שהורדנו סיכון, ועכשיו נגיע לחוף ונוריד לחץ".


אנה גלילוב מקריית ים נוסעת עם חברים לרודוס, אף הוא יעד ירוק. "זו הסיבה שבחרנו ביעד הזה", היא מספרת. "יש חששות בגלל הקורונה, הרי היא יכולה להתפרץ בכל מקום, אבל אנחנו מחוסנים אז פחות חוששים. חיכינו שנה וחצי וזה נדחה כל הזמן".
מוטי ומזל דבח מאשדוד נחתו מגיאורגיה, מדינה עם אזהרת מסע חמורה. "עשיתי בדיקה לפני שטסתי ועכשיו עוד בדיקה", אומר מוטי. "אנחנו מחוסנים אבל עם המוטציות החדשות שיוצאות אי אפשר לדעת מה קורה". מזל: "האמת שלא חששנו כי גיאורגיה היא מדינה ירוקה, לא ידעתי שיש אזהרה לנסוע אליה. אמרו לנו שצריכים להיכנס ל-24 שעות לבידוד או עד קבלת התשובה. מפה ניסע ישר הביתה. זה יכול להיות גם שעתיים ונקווה לבשורות טובות. חשש קיים בכל מקום, זה יכול להיות גם בסופר, רק הקב"ה יכול להחליט את זה".
4 צפייה בגלריה
אנה גלילוב וחברותיה
אנה גלילוב וחברותיה
"חיכינו שנה וחצי וזה נדחה כל הזמן". אנה גלילוב וחבריה בדרך לרודוס
(צילום: רועי רובינשטיין)
"חיכינו לזה", סיפר קובי לוי שנחת מגיאורגיה. "הטיסה הוזמנה שנה וחצי מראש ונדחתה שלוש פעמים. היה כיף, חיכינו לזה המון, והמדינה הייתה ירוקה וכיפית ואנחנו קבוצה, משפחה גרעינית". קובי היה מרוצה מההתנהלות בנתב"ג: "עבר חלק, חבל על הזמן. קצר, קולע, מהיר, בלי בעיות".
נוסעת אחרת הודתה כי לא הייתה נוסעת לו ידעה שגיאורגיה תחת אזהרה: "סמוך למועד הנסיעה שלנו גיאורגיה הוגדרה ירוקה וההגבלות הוסרו ממנה, גם הסגר הלילי. לכן גם הרגשנו בטוחים לטוס. בכל מקרה ניסינו להישמר כמה שיותר, היינו עם הסביבה הגרעינית שלנו וגם המיניבוס היה רק שלנו. אני מקווה שיהיה בסדר".
4 צפייה בגלריה
עומס נוסעים בנתב"ג
עומס נוסעים בנתב"ג
הנוסעים מרוצים מהבדיקות. נתב"ג
(צילום: רועי רובינשטיין)

נחום דסקל מאשדוד נחת מרומניה וסיפר כי הבדיקות שם ופה היו די מהירות. "עשיתי בדיקה ברומניה לפני שעליתי על הטיסה לארץ וזה היה כמו שצריך, וגם כאן בארץ עושים את הבדיקה הנוספת", אמר. "אני ממש שבע רצון. בעיקר מהבדיקה בארץ. אני הולך לפי הנהלים פה בישראל שזה אומר שתוך 24 שעות אני אמור לקבל תשובה, למרות שאני יודע שאני שלילי עוד מרומניה ואני מקווה שלא אצא חיובי דווקא פה".
על הטיסה של דסקל היה גם ינון קליף, שחזר עם אשתו מבוקרשט, ואמר כי למרות הנחיות החדשות הוא לא מתכוון להיכנס לבידוד. "אני מחוסן אז אני מאמין שלא תהיה בעיה עם זה כי יצאנו שליליים בבדיקה ברומניה", אמר קליף, שהוסיף כי ההנחיות החדשות ייכנסו לתוקפן רק בסוף השבוע.
דינה בן-טל, סמנכ"לית מסחר וקשרים תעופתיים באל על, אמרה הבוקר ל-ynet כי כמות הנוסעים בשדה ובפרט אלו שטסים עם אל על, מעודדת מאוד. "אנחנו על 30 אלף ביום. הישראלים מתנהלים באחריות ולומדים לחיות עם שגרת הקורונה ולטוס גם עם ההגבלות".
בן-טל הסבירה כי באל על טסים למדינות שמותר לטוס אליהן ולדבריה המחירים מאוד אטרקטיביים ואנשים בוחרים לצאת לחופש. "יש יעדים חדשים כמו הטיסות הישירות לפוקט שחוסכות לטסים דאגות של להסתובב בשדות תעופה. בנוסף החל מ-25 ביולי נטוס למרוקו, כך שיש אלטרנטיבה למחירי הנופש בארץ".