פנחס דה יונג הוא הגבר בן ה-84 שנפצע הבוקר (חמישי) באורח קשה כשמוט ברזל שנפל מאתר בנייה ברחוב הרצל בתל אביב פגע בראשו. ורד, בתו, סיפרה בשיחה עם ynet על מצבו ואמרה כי "הוא הלך ברחוב, על המדרכה, ומאתר הבנייה נפל מוט ברזל שפגע לו בראש". לדבריה, "זה לא ייתכן שאדם קם בבוקר, אוכל ארוחת בוקר, יוצא להליכה, נוסע עם האוטו לעבודה והולך ברגל על המדרכה, ופתאום בצהריים מוצא את עצמו במיטת טיפול נמרץ בבית חולים".

2 צפייה בגלריה
פנחס דה יונג
פנחס דה יונג
פנחס דה יונג
(באדיבות המשפחה)
היא ציינה כי אביה, חרף גילו המתקדם, הוא אדם פעיל וחד: ״אבא שלי הוא בן 84, עושה ספורט, עובד שש פעמים בשבוע, הוא מנצח את הגיל שלו. הוא גם ניצול שואה, יתום מגיל שנה, ובשנייה אחת הפך מהאדם החד בעולם לאדם מבולבל, שמנסה לפתוח את התפרים של עצמו".
צוות מד"א פינה אותו לבית החולים במצב קשה, כשהוא סובל מחבלות קשות בגולגולת ומדימום במוחו. "המצב קשה. הוא לא יודע איפה הוא, הוא לא יודע מה היה, הראש שלו פתוח לגמרי. תפרו לו בינתיים רק כדי שיפסיק לדמם. הוא לא מזהה אותנו".
2 צפייה בגלריה
זירת נפילת מוט הברזל ברחוב הרצל תל אביב
זירת נפילת מוט הברזל ברחוב הרצל תל אביב
(צילום: שמוליק דודפור)
היא סיפרה על התחושות הקשות בעקבות התאונה הקשה, ברחוב מרכזי בתל אביב. "אנחנו חסרי אונים, המשטרה אמרו לנו שזה בבדיקה, אנחנו בבית חולים ואין לי מושג אם הם סגרו את האתר, ביקשתי מהם לוודא שלפחות זה לא יקרה עם עוד מישהו". היא דורשת כי אתר הבנייה ייסגר לפחות עד תום הבדיקה: "להבנתי מהאנשים שהיו מסביב הם עדיין עובדים, ואם זה היה בכוונה? זה פשוט לא לעניין, ובמשטרה רק עונים לי 'זה בבדיקה'״.
עוד קודם לכן סיפרה בתו שאביה עובד לא הרחק מהמקום שבו נפגע, ועובר באזור בכל יום. הדיווח על הפציעה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב דן בשעה 11:15. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול, ופינו אותו לבית החולים איכילוב כשהוא סובל מחבלת ראש קשה.
פרמדיקית מד"א הילה פרנקל סיפרה: "אזרחים הובילו אותנו אל הגבר, ששכב ברחוב כשהוא בהכרה וסובל מחבלת ראש קשה. סיפרו לנו שבמהלך הליכה ברחוב הוא נפגע מחפץ כבד, שנפל מאתר בנייה סמוך. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות, קיבועים ומתן תרופות - ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה".