פעילי מחאת המתמחים התפרצו הערב (רביעי) באירוע פתיחת קמפיין הבחירות של מפלגת יש עתיד וקטעו את נאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד.
"מה עם קיצור התורנות?", צעקו ללפיד ברקע העיכוב המתמשך של המדינה לקבוע את המתווה שדרשו הרופאים הצעירים לקיצור המשמרות שאורכות 26 שעות. בקהל ניסו להרגיע את המחאה המתפתחת ולפיד ביקש שיאפשרו להם לדבר. "רגע, רגע, הם צודקים", אמר רה"מ. "זה המתמחים והם לא יכולים לעבוד 26 שעות, הם צודקים ואנחנו נטפל בזה. אל תשתיקו אותם, הם משפחה שלנו, מגיע להם טיפול מהמדינה שלהם".
לפיד הבטיח למתמחים שיטפל גם בתורנויות ואמר: "אתם צודקים לגמרי, אנחנו נטפל בהן. מה שאנחנו עושים היום זה קריטי מאי פעם, כי זו לא מלחמה על פוליטיקה אלא על השאלה מי אנחנו. התשובה של הצד השני היא שאנחנו אויבים, התשובה שלנו שאנחנו משפחה. משפחה היא המקום שבו שומרים אחד על השני. גם אם אתה לא מסכים עם מישהו, אתה עדיין מחובר אליו".

ברביבאי: "יש אחד בורא עולם, ויש אחד יאיר לפיד"

רבים מחברי המפלגה נאלצו להישאר מחוץ למתחם אקספו תל אביב בהוראת המשטרה בשל הלחץ על הכניסות לאולם. לפיד סקר את פעילות הממשלה בשנה האחרונה ותקף את נתניהו בעניין יוקר המחיה. "15 שנה אף אחד לא עשה כלום, לא נגעו בזה", אמר. "ישראל התייקרה והתייקרה, והממשלה אמרה לאזרחיה שהם משעממים אותה. עכשיו פתאום נתניהו למד לתדלק. עומד בתחנת דלק, ועוד עושה את זה בדיוק כשהורדנו את מחירי הדלק. אז אנחנו נעשה את העבודה האמיתית. לא פוזות למצלמה. נלך נושא אחרי נושא, לא נוותר על אף מדף. יש כבר ירידה במחירי הפירות והירקות, במחירי הלחם, יש התחלות בנייה שיורידו את מחירי הדיור".
לפיד ציין כי בממשלה הבאה הוא יעביר את "חוק הנאשם" ואמר כי ההצעה נפלה בגלל שני חברי כנסת, מבלי לציין את שמותיהם. "אנחנו צריכים לחזור לשם ולהשלים את העבודה", אמר לפעילים. "חוק הגיוס עבר כבר קריאה ראשונה, הוא היה מוציא עשרות אלפי חרדים לעבודה באופן מיידי, אבל הוא נתקע בוועדה, אז אנחנו צריכים להשלים את העבודה".
קודם לכן נאמה שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, בפני כאלף פעילי המפלגה שהצליחו להיכנס למתחם אקספו תל אביב, וכששיבחה בפני אנשי המפלגה את יו"ר יש עתיד אמרה כי "הרבה מאוד סקפטים היו לאורך הדרך שאמרו לא תצליחו, לא תוכלו, יהיה ככה, יהיה אחרת. יש אחד בורא עולם, ויש אחד קוראי לו יאיר לפיד, שאמר 'אני מוכן לוותר'".

ברביבאי המשיכה: "מי שמע על בן אדם שמגיע עם עוצמה, עם כוח, עם יכולות, ואומר שהעוצמה שלנו היא ביכולת להקים ממשלה עבור המדינה. מספיק עם השטויות, הגיע הזמן לעבוד בשביל הציבור, וזה מה שהיה פה בשנה האחרונה, הצליח ביד אמן להקים ממשלה".