2 צפייה בגלריה
מוחמד אלעתיק הילד הפצוע מירי ברהט
מוחמד אלעתיק הילד הפצוע מירי ברהט
מוחמד אלעתיק, שנפצע ברהט
ילד נורה בצהריים (חמישי) בשכונה 19 בעיר רהט שבנגב. הילד, מוחמד אלעתיק (7), נפגע בחזהו והובא לתחנת מד"א בעיר כשהוא סובל מפציעה חודרת. אלעתיק סיפר ששיחק בחוץ בזמן שנפגע.
אחיו שך מוחמד נחקרו במשטרה בחשד שירו מתוך שטח בנוי, השתמשו והחזיקו בנשק ופצעו את אחיהם. על פי החשד, לא הייתה להם כוונה ישירה לפגוע באחיהם, שנפצע כתוצאה מהשימוש בנשק.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב. חובשים ופרמדיקים של הארגון טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. פרמדיק מד"א נאגיב סאנע סיפר: "הביאו אלינו ילד שהיה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו. מיד העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך מתן טיפול רפואי כשמצבו קשה".
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בים המלח
זירת האירוע בים המלח
ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מבית החולים סורוקה נמסר מאוחר יותר כי הילד הובא לחדר הטראומה כשהוא סובל מפצע ירי בחזה ובבטנו, ולאחר ייצוב מצבו הוא עבר בדיקות הדמיה והועבר לחדר ניתוח. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, וכוחות משטרת רהט החלו לבצע פעולות חקירה במקביל למאמצים לאתר מעורבים בירי. מהמשטרה נמסר כי הרקע ונסיבות האירוע נבדקים.
שאדי, אחיו של בן ה-7, אמר כי "הוא שיחק לידי בחצר של הבית. נפל עליו מהאוויר כדור. הוא אמר לי 'שאדי, תראה מה קרה לי ביד'. ראיתי דם ולקחתי אותו לאמבולנס. ראיתי את זה קורה מול העיניים, אני בקושי יכול לדבר". אמם סיפרה: "זה קשה מאוד, בעבר כבר היו יריות בשכונה, ופתאום אומרים לי 'מוחמד נפצע'. לקחו אותו מיד לקופת חולים. אני מפחדת כשהוא יוצא לשחק רחוק מהבית, אבל בחצר לא פחדתי. כולנו היינו בבית כשזה קרה".
האב, סאלם, סיפר כי ישן במהלך הירי. "הבנות שלי באו ואמרו שמוחמד נפצע. קמתי וראיתי שיש לו פצע ירי בבטן. הקליע נכנס ויצא. חסמתי לו את הפצע ולקחתי אותו למד"א. הוא היה בהכרה מלאה וסיפר שהוא לא ידע איך זה קרה. הוא פחד". סאלם הוסיף: "אין פיתרון לבעיה הזו. אתה לא יכול לצאת מהבית או לשבת בגינה, במיוחד בלילה. גם כשיש חתונות אי אפשר, הייתה אחת ליד הבית שלי, והממשלה לא עושה כלום לצערי הרב".
סאלם תקף כי "חס וחלילה אם הנשק היה פוגע ביהודי המשטרה הייתה פועלת מיד. אם זה ברהט, היא לא עושה דבר. זו האמת. תוך שבוע אפשר לרוקן את רהט מנשק. כל יום שכונה. אבל כל עוד זה לא פוגע ביהודים הכל בסדר. המצב לא טוב. דיברו איתי בטלפון מהמשטרה לבוא לחקירה, אם אני חושד במישהו".
חבר הכנסת וואליד אלהוואשלה (רע"מ) הגיע לבית החולים סורוקה ושוחח עם אחיו של מוחמד. הוא אמר ל-ynet: "יש עלייה בחברה הערבית בכל מקרי הירי בתקופה האחרונה. הדרישה שלנו מאוד ברורה, אנחנו קודם כל אנחנו רוצים שתהיה החלטה של הממשלה, החלטה אמיצה, ואנחנו רוצים שהמשטרה תאסוף את הנשק מהערים והיישובים". חבר הכנסת הוסיף כי "יש לנו גם אחריות כחברה וכמנהיגות בחברה הבדואית וגם בחברה הערבית. אנחנו מבקשים מהאנשים לא להשתמש בנשק, שמוביל להרוגים ולפצועים".
אלהוואשלה תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הוא נכשל בתפקיד שלו בגדול. הוא צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה. הגיע הזמן שראש הממשלה ימנה פרויקטור לחברה הערבית על מנת שכל הנושא הזה ירד מהשולחן. החברה הערבית סובלת מזה שנים רבות. בשנה שעברה כשהייתה ממשלה נורמטיבית היא טיפלה בפשיעה בחברה הערבית וראינו שיש ירידה. השנה אנחנו רואים שיש מעל 160 הרוגים ואנחנו עדיין בחודש אוגוסט. לכן הדרישה שלנו היא שתהיה החלטה אמיצה של ראש הממשלה ושל הממשלה לטפל בנושא הזה ולקבל החלטות למען החברה הערבית בנושא הזה".
ראש העיר רהט, עטא אבו מדיעם, אמר כי "אני עדיין לא יודע מה הרקע ואיך הילד נפצע. אסור שדבר כזה יקרה לילדים".