שנה אחרי שהחליט כי מצעד הדגלים לציון יום ירושלים לא יעבור בשער שכם בבירה, התייחס הבוקר (ראשון) יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו (הליכוד) לסוגיה. "בדיוק לפני שנה יצאנו למבצע 'שומר החומות', עשינו זאת כי בניגוד לשקרים המופצים - סירבנו לבטל את מצעד הדגלים המתקיים מדי שנה כדי לציין את איחודה של העיר. לאחר שלא נכנענו לאיומי חמאס לבטל את המצעד, שיגר חמאס מטח רקטות על מבואות ירושלים ותל אביב", אמר נתניהו בכנס ההשקה של השדולה למען ירושלים.
במשטרה רצו אז לקיים אז את האירוע המסורתי במתווה הקבוע, אולם בצה"ל ובשב"כ סברו כי מעבר של הצועדים עם דגלי ישראל בשער שסמוך לרובע המוסלמי בעיר העתיקה הוא מסוכן ועלול לגרום להתלקחות. נתניהו החליט בסופו של דבר לקבל את המלצת צה"ל ושב"כ, וקבע בניגוד לדעתם של השר לביטחון הפנים דאז אמיר אוחנה והמפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי כי המצעד לא יעבור באזור הנפיץ.
3 צפייה בגלריה
צעדת הדגלים
צעדת הדגלים
מצעד הדגלים בשנה שעברה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
פגיעה בבית נקופה
פגיעה בבית נקופה
שרידי רקטה ששוגרה מעזה והתפוצצה באזור ירושלים בשנה שעברה
(צילום: יואב דודקביץ')

כמה שעות לאחר קיום מצעד הדגלים בשנה שעברה, נורו רקטות לעבר ירושלים ולאזורים נוספים ברחבי המדינה. בתגובה לכך פתח צה"ל במבצע "שומר החומות" ברצועת עזה. במקביל אירעו עימותים קשים בערים מעורבות בתוך תחומי ישראל. במהלך ימי המבצע והעימותים בערים המעורבות נהרגו בצד הישראלי חייל צה"ל ו-12 אזרחים (בהם שלושה עובדים זרים). בצד הפלסטיני נהרגו מאות בני אדם.
הבוקר, על רקע החלטת ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט לאשר באופן סופי את מתווה המצעד שיעבור בשער שכם, אמר נתניהו: "במשך 11 ימים הנחתנו על חמאס מכת מחץ שהוא לא ידע כמותה. אני מקווה שבחמאס למדו את הלקח, אבל אם לא - צריך להכות בהם שוב. 'שומר החומות' הוכיח שחיזוק ירושלים והגנתה אינם דבר חד-פעמי אלא משימה מתמשכת כולל היום".
3 צפייה בגלריה
ח"כ נתניהו בכנס ההשקה של שדולה למען ירושלים מדבר על מצעד הדגלים ומבצע שומר החומות
ח"כ נתניהו בכנס ההשקה של שדולה למען ירושלים מדבר על מצעד הדגלים ומבצע שומר החומות
"חברי קואליציה מבקשים למסור את השליטה בהר הבית למדינות זרות". נתניהו בכנס, הבוקר
(צילום: משה מזרחי )
בהמשך דבריו, תקף נתניהו את הממשלה הנוכחית: "תחת הממשלה בראשותנו המדיניות הייתה ברורה, התעקשנו לבנות את ירושלים ולבנות בירושלים. שמרנו על ירושלים כעיר פתוחה שמכבדת את קודשי כל הדתות, אבל תמיד זכרנו שהיא קודם כל הבית שלנו. היום יש כאלה שמרגישים שהם בעלי הבית בירושלים, מניפים דגלי אש"ף וחמאס בחוצות העיר, שורפים את דגל ישראל על הר הבית, מאיימים בטרור על מי שמניף את דגלנו בבירתנו.
"יש דבר חמור עוד יותר. בתוך הממשלה הנוכחית יושבים שרים שחושבים שלא צריך להניף את דגלי ישראל בלב ירושלים. שרה בממשלה אומרת שמצעד דגלי ישראל בירושלים זו התרסה. שמעתם על זה? להניף דגלי אש"ף בירושלים, לוד, תל אביב, באר שבע, זו לא התרסה. לשרוף דגלי ישראל בהר הבית זו לא התרסה, אבל להניף דגל כחול לבן בלב ירושלים זו התרסה. ואם לא די בזה, חברי קואליציה מבקשים למסור את השליטה בהר הבית למדינות זרות וראש הממשלה הנוכחי מעביר את המעון הרשמי מירושלים לביתו הפרטי ברעננה".

"מגויסים למען הבטחת עתידה של ירושלים"

לסיכום דבריו אמר נתניהו: "מעולם לא הייתה דרושה שדולה חזקה למען ירושלים כמו שאנו מקימים היום, שדולה לחיזוק ירושלים בירתנו הנצחית. אנו מקימים אותה לטובת השמירה על ריבונותנו בירושלים, לטובת המשך פיתוחה הנמרץ והגדול והחזק והמרהיב של ירושלים, אנחנו מקימים אותה לטובת חיזוק אחדותה של ירושלים. אנחנו מגויסים כאיש אחד למען הבטחת עתידה של ירושלים.
"אנחנו נחושים לפעול למענה כי לעולם איננו שוכחים את הבטחת הדורות שלאורה אנו פועלים נאבקים וחולמים. יהודה לעולם תשב, וירושלים דור לדור. חג שמח לעם ישראל ולירושלים בירת הנצח של עם ישראל".