"אני מתחננת לעזרתכם, לפני שעוד מישהו מהחטופים יעלה בגורל של חמאס ויחזור הביתה בארון": כך זעקה היום (שני) אופיר שרעבי, בתו בת ה-14 וחצי של יוסי שרעבי, שנחטף לעזה ונרצח בשבי, בפני ועדת הכלכלה של הכנסת. צפו בדברים המרגשים של אופיר:

"אני מבקשת מכם עזרה. אתם אלה שחייבים לעזור לי כי אני לא יכולה להיכנס לעזה. החיים שלי מפורקים. איך נקבל אותם בחזרה, בתוך ארון? מה אנחנו עוד צריכים לעשות בשביל שהם ישתחררו?", קראה אופיר והוסיפה: "החיים שלי מפורקים. משפחה שלמה נרצחה בשבת השחורה ועכשיו גם אבא שלי. הגופה שלו עדיין שם. אני איבדתי את הניצחון שלי כי אבא שלי לא יחזור, אבל יש לי שם עוד דוד ומשפחה שנמצאים עם הרוצחים האלה, שבכל רגע יכולים להיות מוצאים להורג".
1 צפייה בגלריה
משפחות החטופים מחאה מול ביתו של אנטוניו גוטרש בניו יורק
משפחות החטופים מחאה מול ביתו של אנטוניו גוטרש בניו יורק
אלי עדיין בשבי, גם גופתו של יוסי
(צילום: Michael M. Santiago / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בחודש שעבר, לאחר שתועד בסרטון של חמאס לצד חטופים נוספים, עודכנה משפחתו של יוסי שרעבי כי הוא נרצח בשבי. שרעבי היה מנהל השיווק של דפוס בארי, והוא נחטף לעזה יחד עם אחיו אלי שרעבי שעדיין מוחזק בשבי, ועם אופיר אנגל, בן הזוג של בתו יובל, ששוחרר בעסקת חטופים אחרי 54 ימים בעזה.
יוסי הותיר אחריו שלוש בנות - יובל, אופיר ואורן - ואת נירה אשתו. גופתו עדיין מוחזקת בידי חמאס בעזה.
לאחר ההודעה על מותו של יוסי, אמר אחיו שרון: "הסכנה הקיומית של מדינת ישראל היא הישארותם של החטופים בשבי חמאס". הוא הוסיף כי "ההחלטה להחזיר את החטופים כמעט בכל מחיר היא קריטית לאחדות ישראל ולחוסן הערכי של אזרחיה וחייליה, שידעו שבכל תסריט שבו הם ימצאו בשבי האויב מדינה שלמה - לרבות הנהגתה - יפעלו ללא דופי כדי להשיבם בזמן קצר".

מנגד, דודתו של החטוף איתן מור, שנחטף מהמסיבה ברעים, הגיעה גם היא לכנסת. משפחתו של מור חברה ב"פורום תקווה", שמתנגד לעסקת חטופים בכל מחיר וקורא למקבלי ההחלטות לפעול מתוך "אחריות לאומית". "אנחנו סומכים על מדינת ישראל ועל מקבלי ההחלטות שאתם לא תעשו מעשה לא אחראי. אנחנו רוצים את הילדים עכשיו בבית, אבל אנחנו רוצים את זה מתוך אחריות לאומית. אז אני רוצה להגיד לכם שהלב שלי בעזה - חציו בתת-קרקע, שזה הדאגה והקושי על המחשבות של מה שקורה לאיתן עכשיו, וחציו זה הבן שלי שיושב שם בטנק בחאן יונס".
"אמרנו לו: בבקשה תחזיר איתך את איתן הביתה. תצא מהטנק, תשלח לו יד, ותחזיר אותו. אז ככה נראה הלב שלי - עם הדאגה לאחיין חטוף ודאגה לבן שלי שלוחם שם. אנחנו מבקשים מכם, מכל מקבלי ההחלטות, בבקשה תחליטו החלטות שדואגות למדינה שלנו. אני דואגת לו, ואני דואגת לבן שלי. הוא צריך לחיות פה אחר כך, כולנו צריכים לחיות פה אחר כך, אי-אפשר ללכת לעסקאות שמסכנות את כלל התושבים. אנחנו רוצים עסקה שתהיה ממקום אחראי ודאגה לכל העם".