שמונה ימים לאחר הטבח ביישובי עוטף עזה והסביבה ופרוץ מלחמת חרבות ברזל, ערך הערב (ראשון) שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' מסיבת עיתונאים שבה לקח אחריות מלאה על האירועים.

"אזרחי ישראל, אני לוקח אחריות על מה שהיה ומה שיהיה. הטבח שהכה בנו היה המחריד שידענו בישראל", הוא אמר. "אכזריות כזו בלתי נתפסת שהעולם לא ראה מאז השואה. צריך להודות ביושר, כאב ובראש מורכן - נכשלנו. הנהגת המדינה ומערכת הביטחון נכשלה בשמירה על ביטחון תושביה.
"יעד המלחמה שלנו הוא השמדה מוחלטת של חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה ולא רק. לא נסכים להסתפק בפחות מזה", הבהיר סמוטריץ'. "עוד יגיע הזמן לחשבונות על הסכמי אוסלו וההתנתקות. כל אלה שהביאו את הדבר הנורא הזה, אבל עכשיו זמן אחדות. זה הזמן לומר תודה ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. אני קורא לכל ראשי הסיעות הציוניות להצטרף לממשלה.
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"כעת, אחרי הטבח הקשה והנורא כל כך, העולם הנאור כולו מבין עד כמה אכזריותם של שכנינו בלתי נתפסת, עד כמה האיום שהם מציבים איננו איום רק על מדינת ישראל, אלא על העולם המתקדם והמערבי כולו, עד כמה הברירה היחידה שעומדת בפנינו היא השמדה מוחלטת של עמלק, של הנאציזם, של חמאס-דעאש, של הרע והרשע. זו לא רק הברירה היחידה שעומדת בפנינו – זו המחויבות היחידה שניצבת מולנו כעת. הלב נקרע ויוצא אל משפחות החטופים והנעדרים, אנחנו מחויבים לפעול לשלומם והחזרתם הביתה. עם ישראל, אנחנו כואבים ודומעים אבל שאף אחד לא יטעה - אנחנו ננצח".
מוקדם יותר היום שר הביטחון יואב גלנט הגיע לבסיס זיקים, סמוך לגבול רצועת עזה, ובשיחה עם תצפיתניות הודה כי ישראל המעיטה בכוחו של החמאס. "חשבנו, בטעות, שחמאס זה הרע במיעוטו", אמר. "המצב הוא שחמאס זה הגרוע מכל".