2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ואטילה שומפלבי
נפתלי בנט ואטילה שומפלבי
"התגברנו על מבחנים קשים, אבל לא לעולם חוסן". נפתלי בנט
(צילום: עמית שאבי)
שבעה חודשים ושני גלי קורונה אחרי שהתיישב לראשונה על כס ראש הממשלה, נפתלי בנט מדבר. בראיון ל"ידיעות אחרונות" שיפורסם במלואו מחר (שישי) מתייחס בנט לאופן שבו ממשלתו נאבקת בקורונה, לביקורת החריפה שנמתחת עליו, להחלטתו להימנע בהצבעה על ועדת חקירה לפרשת הצוללות ועוד.
בקואליציה יש התחלה של תחושה שמיצינו, ירח הדבש נגמר. "בשבעת חודשי הכהונה שלנו התגברנו על מבחנים קשים. אבל לא לעולם חוסן. אני אומר לכל שותפיי, אנחנו עלולים להידרדר חזרה לתהום. אני רוצה שהם יצליחו. שאלקין ישווק מאות אלפי דירות, יאיר לפיד יחדש יחסים דיפלומטיים ויפתח שגרירויות, ומרב מיכאלי תקים מטרו. המשימה שלי היא לתת גב ויציבות לכולם. אני מגבה גם את איווט ליברמן שעושה מהלכים לא פופוליסטיים אבל מאוד נכונים".
איפה צדקת ואיפה טעית בניהול הקורונה? "ההחלטה לסגור את השמיים מיד לאחר הופעת האומיקרון הייתה משמעותית מאוד", הוא משיב. "הייתי המנהיג הראשון בעולם שעשה זאת. ההחלטה קנתה לנו כמעט חודש. החלטתי לא להטיל סגרים, בניגוד ללחצים ממשרד הבריאות ובניגוד למדיניות של הממשלה הקודמת. אנחנו מזהים תופעה חריגה לפני המדינה שבה התופעה הזאת מתרחשת. אני המנהיג הראשון שהביא לידיעת הציבור את הופעת האומיקרון. באותו שלב לנגיף עוד לא היה שם".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ואטילה שומפלבי
נפתלי בנט ואטילה שומפלבי
(צילום: עמית שאבי)
נמנעת מהצבעה על הקמת ועדה לחקירת פרשת הצוללות. "לא אהבתי את ההחלטה. האירוע היה לפני מספר שנים. בי הוא לא בוער. אני אומר, אם אפשר להמעיט בוועדות חקירה, מוטב להמעיט. אבל העניין בוער בבני ובוער ביאיר. אז אמרתי, אם זה בוער בהם, נלך על זה".
בנט מודע לביקורת עליו. "לפני שבעה חודשים, כשהחלטתי להקים את הממשלה הזאת, ידעתי שאני הולך להיכתש כפי שאף אחד לא נכתש", אמר רה"מ. "לא ידעתי אם אצליח להקים את הממשלה, אבל הקמתי. זאת הייתה ההחלטה הקשה והאמיצה ביותר שקיבלתי בחיי. נדרש לה אומץ יותר גדול מאשר בצבא. בצבא אתה מקבל תהילה. ידעתי שעלינו, על חברי הסיעה שלנו ועליי, יישפכו אינסוף קיתונות של בוז וקללות.
"יש פה מכונה שמייצרת רעל ושנאה, מכונה משומנת, מיומנת, מרשימה ברמה עולמית", הוא אומר. "עם ערוץ רדיו וערוץ טלוויזיה, אלפי בוטים וקבוצות שממציאות פייק מוחלט ומריצות אותו ברשת. הכל בשירותו של אדם אחד".
האם אתה חושש שלאחר האומיקרון יבוא וריאנט חדש? "אף אחד לא יכול לחזות כרגע מה יקרה", אמר בנט. "בנינו מערך שיש לו רדאר לזיהוי מוקדם של וריאנטים. אנחנו עוקבים אחר המצב בעולם".
הראיון המלא יתפרסם מחר ב"ידיעות אחרונות"