המשטרה פתחה בבדיקת ההצבעה הכפולה של סגן השר אביר קארה במליאת הכנסת לפני כארבעה חודשים, אז הצביע גם בשמה של חברת סיעתו ח"כ עידית סילמן. כך דווח בחדשות קשת. במסגרת הבדיקה, שנערכה באישור היועץ המשפטי לממשלה, נגבו עדויות מכמה גורמים בכנסת, בהם גם ח"כים. לאור הממצאים הראשוניים, קארה יזומן בקרוב לחקירה באזהרה בלהב 433.
"התבשרתי דרך התקשורת שנפתחה נגדי חקירה פלילית", אמר בתגובה ח"כ קארה. כמובן שאם אדרש אשתף פעולה, כפי שעשיתי בזמן אמת בבדיקה שנעשתה בכנסת והעלתה שההצבעה נעשתה בתום לב. יש לציין שמיד עם הטעות התרעתי עליה כדי שתתוקן, כפי שמתועד וכבר נבדק".
2 צפייה בגלריה
אביר קארה
אביר קארה
אביר קארה במליאת הכנסת. "אם אדרש אני אשתף פעולה"
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
2 צפייה בגלריה
מהומה במליאה
מהומה במליאה
המהומה במליאה
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
במהלך ההצבעות על חוק החל"ת, שנערכו בחודש יולי במליאת הכנסת, הצביע קארה פעמיים נגד הסתייגות האופוזיציה - גם בשם חברת מפלגתו סילמן. האופוזיציה דרשה מיו"ר הכנסת מיקי לוי לעצור את ההצבעה בטענה שמדובר בעבירה פלילית. לאחר המהומה במליאה הסביר קארה כי מיד לאחר שהצביע מהמחשב של סילמן הוא הודיע על כך ליו"ר הכנסת.
הדיון נעצר והנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי של הכנסת, מזכירת הכנסת ויועמ"שים נוספים, ולאחר מכן נמסר מיו"ר הכנסת: "הנושא נבדק. לפי ההצהרה של קארה, הייתה הצבעה אחת בשוגג - מה עוד שמיד עם ההצבעה הרים את ידו והודיע שהצביע בשוגג. הנושא נבדק על-ידי הייעוץ המשפטי. למען טוהר ההצבעה אני חוזר לסעיף 11".