3 צפייה בגלריה
(צילום: שלו שלום)
יממה לאחר פרסום הכתבה ב"ידיעות אחרונות" בה נחשפו סימני השאלה מחקירת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, פנה היום (ראשון) ח"כ איתמר בן גביר (הציונות היהודית) ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי בדרישה לקיים דיון בהקדם בנושא ולהקים ועדת חקירה.
"בעקבות הכתבה שפורסמה בעיתון "ידיעות אחרונות" ביום שישי האחרון המעלה מספר שאלות קשות בנוגע לפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל עולה הצורך בהקמת ועדת חקירה בנושא", כתב בן גביר. "בכתבה ישנן עדויות מגורמים שונים שהיו מעורבים באירוע המעלות חשד כי החקירה זוהמה ונוהלה באופן רשלני ולא מקצועי. על כן, לאור המחדל העולה מהמקרה, והצורך במניעת הישנות של התנהלות זו, אבקש להעלותו על סדר יומה של הכנסת".
3 צפייה בגלריה
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
אהוביה סנדק ז''ל והרכב שהתהפך
(צילום: דוברות איחוד הצלה, באדיבות המשפחה)

3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בהפגנת הימין
איתמר בן גביר בהפגנת הימין
ח"כ איתמר בן גביר
(צילום: מוטי קמחי)
בנוסף שיגר עורך דינם של משפחת סנדק, עו"ד אריאל עטרי מארגון חוננו, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מכתב בשם הוריו של אהוביה ז"ל, בו הוא מבקש ממנו לקבל החלטה בתיק.
כזכור בסוף השבוע פורסמה כתבה מקיפה בה נחשפו עדויות של חוקרי מח"ש מהשעות הראשונות של חקירת האירוע בו נהרג סנדק. בין היתר נחשף כי בצוות החקירה חשדו שהשוטרים שהיו במרדף מתאמים גרסאות ושחרורם ביום התאונה ללא חקירה נעשה למורת רוחם של חלק מהחוקרים. עוד נחשף כי היועמ"ש חייב את כל הנוגעים בתיק לחתום על מסמך שו"ס (שותפות סוד) לבל ידברו על ניהול התיק עם אף אחד אחר. חוקר אחד שאף היה בזירה בזמן התאונה לא חתם על המסמך ומודר מהחקירה.
גם אתמול נערכו הפגנות בדרישה לצדק בפרשה בכניסה לירושלים וגם בצומת תפוח. משטרת מחוז ירושלים עשתה שימוש במכתזית ובואש על מנת לפנות את המפגינים מהכביש לאחר שניסו לחסום את הכניסה לבירה. שבעה צעירים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי. חלקם יובאו הבוקר לדיון על הארכת מעצרם.