עשרות בני אדם התפרעו אמש (שני) בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים עם קבלת ההודעה על מות קרוב משפחה שפונה במצב קריטי ליחידה לטיפול נמרץ. בבית החולים אמרו כי בני המשפחה התפרצו ליחידה לטיפול נמרץ תוך כדי ששברו דלתות וחלונות, השחיתו את המחשבים והציוד בעמדת האחיות, והכו את אנשי הצוות.
2 צפייה בגלריה
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים
(צילום: דוברות הדסה)
מאבטחי בית החולים ושוטרים שהוזעקו למקום השתלטו על המתפרעים והשיבו את הסדר על כנו. איש מהחולים במחלקה לא נפגע, אך בבית החולים ציינו כי שני אנשי צוות נפצעו באורח קל וטופלו בחדר המיון. בהדסה ציינו כי "הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מהאלימות הקשה", ומסרו כי מנהלת בית החולים, ד"ר תמר אלרם, ומנהלת השירות הסוציאלי, הגיעו למוסד הרפואי ושוחחו עם הצוות כדי לעבד את אירועי הערב.
״אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח הארוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים", אמרה מנהלת בית החולים. "הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה. אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר".
2 צפייה בגלריה
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים
מסמכים מפוזרים וחלונות שבורים במחלקה לטיפול נמרץ
(צילום: דוברות הדסה)
ד"ר אלרם ציינה כי עדכנה אישית את מפקד מחוז ירושלים במשטרה על התקרית, והוסיפה כי "אני עומדת כאן הערב בצער ומחבקת כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו. אחת האחיות אמרה לי: 'אני אחות כבר 21 שנים, וזו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי'. אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות".
במשטרה ציינו כי אחד מבני המשפחה, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייו, נעצר ונלקח לחקירה - וכי צפויים מעצרים של מעורבים נוספים שנמלטו מהמקום. "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג, ובפרט כלפי צוותי רפואה הפועלים להצלת חיי אדם", אמרו במשטרה.
פורסם לראשונה: 23:06, 16.05.22