צעירים פלסטינים תועדו הערב (יום שישי) בשכונת שייח ג'ראח בירושלים כשהם קוראים קריאות הלל בערבית לראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, כשמולם עומדים שוטרים. הפלסטינים קראו: "חרב מול חרב, אנחנו אנשיו של מוחמד דף".
עוד לפני כן, במהלך ההפגנות הקבועות היום בצהריים בשייח ג'ראח, לא נרשמו עימותים קשים - אך המשטרה דיווחה על הפרת סדר וניסיונות לחסימת צירים. "לצערנו, חלק מהפרות הסדר היו בהובלת והנחיית נבחרי ציבור שהגיעו למקום", נמסר, כשבין היתר תועד חבר הכנסת עופר כסיף יושב על הכביש יחד עם המפגינים. "השוטרים מנעו חיכוך ואירועי אלימות מכל סוג שהם".
6 צפייה בגלריה
הפגנה בשייח ג'ראח
הפגנה בשייח ג'ראח
הפגנה בשייח ג'ראח, היום
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
הפגנה בשייח ג'ראח
הפגנה בשייח ג'ראח
ח"כ מוסי רז בהפגנה בשייח ג'ראח
6 צפייה בגלריה
הפגנה בשייח ג'ראח
הפגנה בשייח ג'ראח
ח"כ עופר כסיף יושב בכביש
(צילום: AFP)
חבר הכנסת מוסי רז ממרצ, שהשתתף בהפגנה, אמר כי "לא ניתן לכהאניזם ולגזענות לנצח. משפחת סאלם, וכל שאר משפחות שייח ג'ראח צריכות להישאר בביתן. זה הדבר הצודק והחכם".
כוחות הביטחון נערכו בימים האחרונים לאפשרות של הסלמה במתיחות בשייח ג'ראח היום, על רקע קריאות פלסטינים להגיע לשכונה בעקבות העימותים האחרונים. ברשתות הפלסטיניות נשמעו קריאות להגיע לשכונה, והפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית אף קרא לקיים בה את תפילת יום שישי. המופתי של ירושלים, מוחמד חוסיין, אמר אתמול כי "שייח ג'ראח מותקפת באופן חסר תקדים על-ידי מתנחלים בסיוע של השלטונות הישראליים. יש לאזן את המתקפה הזו באמצעות שמירה על המקום ואחיזה איתנה".
6 צפייה בגלריה
הפגנה בשייח ג'ראח
הפגנה בשייח ג'ראח
המחאה בשייח ג'ראח
(צילום: AFP)
אמש, נזכיר, פרצה קטטה בין צעירים ערבים ויהודים בבירה. לפי המשטרה, הקטטה החלה בעיר העתיקה בירושלים והמשיכה לכיוון אזור שער שכם, והסתיימה בשלושה פצועים - שני ערבים ויהודי - שנפגעו באורח קל. המשטרה גם עצרה חשוד במעורבות בקטטה, עיכבו מעורבים נוספים ופתחו בחקירת נסיבות המקרה.
הקטטה החלה כשקבוצת יהודים מישיבת הסדר בגבעת אולגה, שהיו ביום עיון בישיבת עטרת כהנים בעיר העתיקה ברובע המוסלמי, נתקלו בקבוצת ערבים. לטענת בחורי הישיבה, כשיצאו לרחוב הגיא הם הותקפו על-ידי ערבים שזרקו עליהם חפצים, כיסאות ואבנים. כשהקבוצה הגיעה לשער שכם היו שוב עימותים, והשוטרים עיכבו את הרב ופיזרו את המהומה ברימוני הלם. בחורי הישיבה האשימו כי גם השוטרים תקפו אותם. מנגד, בתיעודים מהמקום נראה גבר ערבי מבוגר מדמם מראשו, אחרי שנפגע במהלך העימותים.