1 צפייה בגלריה
קצין צה"ל סרן
קצין צה"ל סרן
( צילום: Ran Zisovitch / Shutterstock)
חשד לעבירות חמורות שביצע קצין קרבי בדרום: המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עצרה בימים האחרונים קצין בדרגת סרן המשמש כמפקד פלוגה בפיקוד הדרום, בחשד לשבע עבירות שונות בהן סחר בסמים וגניבת נשק מהצבא. כך נודע ל-ynet.
מעצרו הוארך אתמול בבית הדין הצבאי עד למחר, וייתכן ובפרקליטות הצבאית יבקשו משופט צבאי הארכת מעצר נוספת כדי לבחון אם הראיות שיצטברו מצדיקות הגשת כתב אישום נגדו. במסגרת הפרשה הופעל סוכן סמוי שהפליל לכאורה את הקצין, המשרת ביחידה סדירה הפעילה באחת מהגזרות המבצעיות הרגישות ביותר, ומשמש כמ"פ אחראי במסגרת תפקידו על עשרות לוחמים.
במסגרת החקירה נבדק האם אנשי קבע או חיילים נוספים ידעו על מעשיו או היו קשורים לעבירות שנפרסו לפי החשד על פני תקופה ארוכה. בסביבתו אומרים כי חוקרי מצ"ח לא הטיחו בו האשמות המקשרות את עבירותיו להברחות הסמים בדרום, אך הקשר בין ההברחות הרבות מסיני לעבריינים שמולם פעל הקצין, לפי החשד, עדיין נבדק.
לקצין, שמיוצג על ידי הסנגוריה הצבאית, מיוחסות עבירות, לפי החשד, של עבירות בנשק, הוצאת נשק מידי הצבא, סחר בסמים, תיווך בסם מסוכן, החזקת סם, שימוש בסם והחזקת כלים לשימוש בסמים.
מדובר צה"ל נמסר: "הקצין נעצר ע"י המשטרה הצבאית בחשד לביצוע של מספר עבירות, בין היתר סחר בסם מסוכן. התביעה הצבאית ביקשה את המשך מעצרו של הקצין לצורכי חקירה. בית הדין הצבאי הורה בשלב זה על הארכת מעצרו של הקצין עד ל-11 ביולי".