חיים אקנין, בעלי מסעדת "חוף נאמוס" בכינרת, סיפר היום (שני) לאולפן ynet על הנזקים שנגמרו לעסקים ולטיילת בטבריה ולחלק מהחופים המערביים בעקבות הרוחות העזות שנשבו בלילה שבין שבת לראשון. "אנחנו עדיין מאתרים מה נסחף, מה הכינרת לקחה איתה ואיזה תשתיות ותקשורת נהרסו", אמר אקנין. "אנחנו מאמינים שזה מגיע לכמה מיליונים. כדי לתקן צריך לחפור מתחת לחוף. זה מורכב, ייקח לנו לפחות חודש לעשות את זה".

2 צפייה בגלריה
נזק בטיילת בטבריה בעקבות רוחות
נזק בטיילת בטבריה בעקבות רוחות
"לא ציפינו לזה". הנזקים בטיילת בטבריה
הצלחתם להבין מה הסערה עשתה לאזור? "הנזק המרכזי הוא לתשתיות. ברגע שהתחלנו לפנות דברים, רואים את עומק הנזק לתשתיות וליסודות. לא ציפינו לזה".
אז לא תוכלו לארח אנשים בחוף? "אתמול קיבלנו כבר החלטה לחלק את החוף לשניים - חצצנו בין החלק שנהרס לבין החלק שאנחנו יכולים לשקם, על מנת שנוכל לארח בו במיידי. העסק שלנו מארח בסופי שבוע כ-2,000 איש מדי יום. 1,000 איש מגיעים אלינו מהמלון שמולנו, שאנחנו החוף הראשי שלו. חייבים לתמוך בו ולתת לו את היכולת להמשיך לעבוד, ואת החלק האחורי, שניזוק ממש ממש קשה בתשתיות - לשקם תוך כדי ריצה. יש לנו התחייבות לאירועי חברות היי-טק וכל מני חברות הפקה שסגורות ומגיעות לצפון וצריכים לתת להם את המענה. כבר השבוע הזה לצורך העניין, בימים רביעי וחמישי צריכים להיות פה אירועים".
זה תפס את כולם בהפתעה? "בשעה 01:30 בלילה הרגשנו את הרוח נושבת מכיוון מזרח בצורה חזקה. אני אישית הגעתי לחוף, ניסינו להציל כל מה שאפשר. בתוך 40-30 דקות הרוח התפתחה לממדים שאי אפשר אפילו לתאר את זה, רק מי שנמצא פה יכול לדעת. רואים גלי ענק נשברים מגובה של ארבעה וחמישה מטרים. אף אחד לא יכל באמת להיערך לזה, זה שני גורמים מאוד קיצוניים - גם הרוח החזקה שהייתה וגם גובה המפלס שהוא גבוה כבר במשך כמה שנים. היו צריכים לדאוג לגובה מפלס הגיוני".