הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע היום (רביעי) יחד עם ראשי מערכת הביטחון לטקס הנחת דגל הלאום על קברי החללים בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל. ״שבעה חודשים חלפו מאז מתקפת הטרור הנפשעת, אחריות רבה יש לנו לביטחון המדינה, אחריות רבה יש לנו באירוע הזה על תוצאותיו הכואבות", הודה בכאב, "בעל כורחנו ניצבנו יחד מול התוצאות של המתקפה הקשה הזאת ומאז אנחנו שותפים יחד לתיקון".

הלוי הוסיף כי "אנו, ראשי הארגונים, עומדים בניהול המלחמה זה לצד זה. אנחנו שותפים בלחימה להכרעת האויב, במאמצים להשבת חטופינו, לאיתור נעדרינו ולחזרתם הבטוחה של כל המפונים לבתיהם. אנשינו נלחמים בשדה הקרב באומץ ובחירוף נפש, ומחזקים את ביטחון המדינה. אני ועמיתיי עטופים בכאב על אובדן אנשינו היקרים. אנחנו חדורי נחישות. נמשיך להילחם יחד להגנת המדינה שלנו ולהבטחת קיומנו כאן בארץ הזאת".
הרמטכ"ל הדגיש בנאומו כי "המלחמה עודנה מתנהלת, וטרם הוסר הלוט מעל רבים מאירועי הגבורה שהתרחשו ביממות הראשונות שלה", ותיאר את הקרב על תחנת המשטרה בשדרות. "תושבי העיר התעוררו ב-7 באוקטובר לקול אזעקות, וזמן קצר לאחר מכןפרצו מחבלים לעיר ולתחנת המשטרה. אל השוטרים, שנלחמו בהם בגבורה מתוך התחנה ומגג המבנה, הצטרפו לוחמי צה"ל, שב"כ, משמר הגבול והימ"ם. בתום שעות ארוכות של קרב קשה הם הצליחו לעצור את מסע ההרג של המחבלים, ולהציל את חייהם של תושבים רבים".
2 צפייה בגלריה
הרצי הלוי
הרצי הלוי
הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס
(צילום: דוברות משרד הביטחון)
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ בעצרת הממלכתית ביד ושם
הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ בעצרת הממלכתית ביד ושם
"יש לנו אחריות רבה לביטחון ישראל". הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ ביד ושם
(צילום: Menahem Kahana / AFP)
ראש המוסד, דדי ברנע, אמר בטקס כי גם לאחר הטבח הנורא "נעמוד בגב זקוף ובעמידה איתנה על ביטחון המדינה. נרדוף את אויבינו שפגעו בנו עד האחרון שבהם, בכל מקום ובכל עת, בתחבולות ובמסירות".
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ציין את השוטרים שנפלו בקרבות מול מחבלי החמאס, ואמר כי "חובתנו להמשיך את דרכם של אחינו הגיבורים, סיפור חייהם ומותם יהיה נר לרגלינו. 67 חללי משטרת ישראל התווספו בשבעת החודשים האחרונים מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, שוטרים ושוטרות, לוחמים ולוחמות אשר נהו אחר צו ליבם ושעטו קדימה להילחם מול אויב אכזר. השוטרים וכל כוחות הביטחון אשר נמצאים בקו הראשון מחדשים מדי יום את השבועה לה התחייבו - לשמור ולהגן על מדינת ישראל גם אם כרוך הדבר בחירוף הנפש, במחיר חייהם".