לראשונה בכהונת לוין מונו שופטים, אך לא לפני עוד סערה בוועדה. שר המשפטים יריב לוין איים לסכל היום (שלישי) את ההצבעה בוועדה לבחירת שופטים, לאחר שחברת הוועדה השרה אורית סטרוק (הציונות הדתית) התנגדה לקידומה של שופטת השלום טל תדמור-זמיר לבית המשפט המחוזי בחיפה בטענה שהיא "לא לאומנית מספיק". השרה טענה כי מקריאת פסקי הדין של השופטת, לגבי מי שהוגשו נגדו כתבי אישום על אלימות במבצע "שומר חומות", השופטת גזרה עונשים מקלים מדי.
2 צפייה בגלריה
השרים סטרוק ולוין
השרים סטרוק ולוין
השרים סטרוק ולוין
(צילום: יואב דודקביץ, יונתן זינדל)
בעקבות הסערה, שלח ממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן מייל לכל השופטים במדינה, שבו ציין: "ביחס לפרסומים שונים מהיום שלפיהם הוועדה לבחירת שופטים נמנעה מקידום מועמדת 'בשל כך שהיא אינה לאומנית מספיק', אבקש להזכיר כי כלל 15 לכללי השפיטה קובע סודיות על האמור בדיוני הוועדה ומשכך לא ניתן להתייחס לדברים שנטען כי נאמרו.
השופט פוגלמן הוסיף: "לצד זאת ונוכח חומרת הדברים שפורסמו, מצאתי להבהיר כי אין שחר לפרסומים שדברים מסוג זה השפיעו על ההחלטה שהתקבלה. שופטי ישראל עושים וימשיכו לעשות את מלאכתם במקצועיות, ללא מורא וללא משוא פנים ובהתאם לדין. ברכת הצלחה שלוחה לכל השופטים שמונו היום".
2 צפייה בגלריה
השופטת טל תדמור-זמיר
השופטת טל תדמור-זמיר
השופטת טל תדמור-זמיר
(צילום: אתר הרשות השופטת)
לבחירת השופטת תדמור-זמיר היה אמנם רוב של חברי הוועדה לבחירת שופטים, אך היה ברור שלוין לא יאפשר הצבעה על השופטת המועמדת לקידום. משיקולים מעשיים החליטו חברי הוועדה שקיימים מועמדים לא פחות ראויים מהשופטת ומתוכם נבחר אחד.
בכך למעשה מונו לראשונה מאז נכנס לוין למשרד המשפטים שופטים במדינת ישראל.

"לא יכולים למנות שופטים כאלו"

גורם בוועדה למינוי שופטים אמר: "מנענו מינויים של שופטים שהקלו עם נאשמים בעבירות לאומניות ב'שומר החומות' ומינויים של שופטים שהתבטאו באמירות לאומניות נגד מדינת ישראל".
ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) אמר בדיון הוועדה: "אנחנו לא יכולים למנות שופטים כאלו. מה שצריך לעמוד כל העת לנגד עינינו כשאנחנו בוחרים שופטים, זה שבראש ובראשונה שיהיו נאמנים למדינת ישראל ולערכיה. לא אתן ידי למינוי שופטים שהקלו עם פורעי 'שומר החומות' ויוצאים באמירות לאומיות נגד מדינת ישראל".
בישיבתה, החליטה הוועדה פה אחד על מינויו של מנהל בתי המשפט השופט צחי עוזיאל לשופט של בית משפט מחוזי. עוד הוחלט פה אחד למנות לבית המשפט המחוזי בנצרת את השופטים אסף זגורי, מורן מרגלית ואפרת רבהון. השופטת ג'מילה ג'אברין מונתה לרשמת ושופטת בפועל למשך ארבע שנים, והשופט סאמר ח'טיב מונה מינוי בפועל למשך שנה.
לבית המשפט המחוזי בחיפה מונו פה אחד השופטים אילנית אימבר, נתנאל בנישו, אחסן כנעאן, יואב פרידמן, גיל קריזבום, עידית רז-וינברגר ולובנה שלאעטה-חלאילה. השופטים זיו אריאלי, אייל דורון וזאיד פאלח מונו לרשמים ושופטים בפועל למשך ארבע שנים, השופט שלמה בנג'ו מונה מינוי בפועל למשך שנה. בנוסף אושר פה אחד מינויו של עו"ד ניר שניידרמן לשופט בית משפט השלום באילת.