ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בירך אמש (שני) על החלטת יריביו הפוליטיים, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד להקדים את הבחירות. "אנשים מחייכים הערב, משום שהם מרגישים שאנחנו נפטרים מהממשלה הגרועה בתולדות ישראל", הוא אמר לעיתונאים בכנסת אמש. הוא הוסיף כי אינו שולל אופציה להקמת ממשלה חלופית, אך טען כי היא נשללה על ידי חברי הקואליציה והוסיף כי הוא חברי הליכוד "נערכים לבחירות".
"זאת ממשלה שנכנעה לטרור, לסחטנות, איבדה את היכולת לשלוט בערי ישראל. המדינה נשמטה מתחת לרגלינו בממשלה הזאת. תחושה של אובדן הביטחון האישי, דבר שמטריד את כולם. יוקר המחייה שמאמיר לשיאים חדשים ואובדן הגאווה הלאומית, אנשים שחוששים להניף את דגלי ישראל. אלה דברים שפגעו בכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל", אמר נתניהו.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בכנסת, אמש. "אנשים מחייכים"
4 צפייה בגלריה
ועדת הבריאות בנושא טיפול פוסט קורונה
ועדת הבריאות בנושא טיפול פוסט קורונה
נתניהו "ייקח בחשבון". סילמן תקבל שריון בליכוד?
(צילום: יואב דודקביץ')
יו"ר הליכוד הוסיף: "נדרש תיקון יסודי אחרי השיתוק הזה. הם לא דואגים לאזרחי ישראל, הם לא דואגים ליהודה ושומרון, הם לא דואגים לאף אחד חוץ מלעצמם. יש כאן צורך לשקם את מדינת ישראל ואני מתכוון להקים ממשלה לאומית רחבה, חזקה ויציבה. אנחנו בטוחים ביכולת שלנו לנצח בבחירות. אבל הצענו כמה פעמים ממשלת ימין עוד בכנסת הזאת שיש בה רוב ימני". הוא התייחס ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער ואמר: "הוא פוסל אותי אבל יושב עם האחים המוסלמים שתומכים בטרור". כמו כן התחייב פעם נוספת כי לא יישב בממשלה עם מפלגת רע"מ שבראשה עומד מנסור עבאס.

נתניהו נשאל על הטענות שהוצעו שריונים לח"כים הסוררים מימינה, עמיחי שיקלי ועידית סילמן, ולא הכחיש זאת בתשובתו: "הליכוד אישר את בקשתי לאפשר כמה שריונים, זה נוהל קבוע. יש לי הערכה עצומה לאנשים שבאומץ לב שהיו נאמנים לאידאולוגיה שלהם - ואקח את זה בחשבון". יצוין כי שיקלי הופרש מימינה, והמשמעות היא שלא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת מפלגה קיימת, אם כי הוא ערער על כך לבית המשפט המחוזי.
לפני דבריו בכנסת, פרסם נתניהו הודעה מצולמת שבה אמר: "זהו ערב של בשורה גדולה להמוני אזרחים בישראל. אחרי מאבק נחוש של האופוזיציה בכנסת וסבל גדול של הציבור בישראל, ברור לכולם שהממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה".

4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בישיבת הסיעה
בנימין נתניהו בישיבת הסיעה
נתניהו. "הממשלה הפקירה את הביטחון האישי של אזרחי ישראל"
(צילום: יואב דודקביץ)
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הממשלה הזאת הולכת הביתה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"חבריי ואני נקים ממשלה לאומית רחבה בראשות הליכוד. ממשלה שתדאג לכם, לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל. ממשלה שתוריד מיסים, שתוריד מחירים, תנהיג את ישראל להישגים אדירים כולל הרחבת מעגל השלום כפי שכבר עשינו. ומעל הכל - ממשלה שתחזיר את הגאווה הלאומית לאזרחי ישראל כדי שתוכלו ללכת ברחובות בראש מורם. בעזרת השם נעשה ונצליח".
דבריו נתניהו הגיעו אחרי ההודעה שמסרו ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בכנסת, לאחר החלטתם להקדים את הבחירות. בנט אמר: "הקמנו את הממשלה כדי לעצור את הסחרור הנורא שבו ישראל הייתה נתונה. החלטתי לעשות מעשה, המעשה הקשה ביותר בחיי, אבל הציוני בחיי. בשבועות האחרונים עשינו את כל מה שניתן כדי לשמר את הממשלה הזו, הפכנו כל אבן למען הממשלה הזו. ביום שישי האחרון קיימתי שורה של שיחות עם גורמי ביטחון והבנתי שבתוך עשרה ימים מדינת ישראל תיכנס לקיפאון. לצערי מאמצינו לא נשאו פרי, על כן אני וידידי יאיר לפיד החלטנו על קיומן של בחירות במועד מסודר. בניגוד לאופוזיציה שהפכה את מדינת ישראל לכלי משחק פוליטי, לא הסכמתי לפגוע בביטחון ישראל. גם הפעם החלטנו לגלות אחריות ולא יהיה גרם של נזק למדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 20:16, 20.06.22