חדשות טובות מבתי החולים אליהם פונו 13 החטופים הישראלים ששוחררו: בית החולים וולפסון, שאליו פונו חמש נשים ששבו משבי חמאס, עדכן הבוקר (שבת) כי מצבן יציב. "כל אחת מטופלת בהתאם לבדיקה שעברה אתמול על ידי הצוות הרפואי, והן מחובקות על ידי משפחתן", נמסר.
4 צפייה בגלריה
מרגלית מוזס, חנה קציר, דורון כץ-אשר, אביב אשר, רז אשר, רותי מונדר, אוהד מונדר, קרן מונדר, עדינה משה, יפה אדר, דניאל אלוני ואמיליה אלוני (כולם נחטפו מניר עוז) וחנה פרי (נירים)
מרגלית מוזס, חנה קציר, דורון כץ-אשר, אביב אשר, רז אשר, רותי מונדר, אוהד מונדר, קרן מונדר, עדינה משה, יפה אדר, דניאל אלוני ואמיליה אלוני (כולם נחטפו מניר עוז) וחנה פרי (נירים)
מצבם טוב ויציב. 13 החטופים ששוחררו אמש
במרכז שניידר לרפואת ילדים פונו ארבעת הילדים וארבע נשים נוספות, מצבם מוגדר לפי בית החולים "טוב". בשניידר עדכנו כי החל מאמש "הם נמצאים יחד עם בני משפחתם במתחם ייעודי ונפרד, עטופים בצוות רפואיים ופסיכו-סוציאליים".
13 החטופים ששוחררו נקלטו אתמול אחר הצהריים על ידי צוותי הצלב האדום בחאן יונס, ונלקחו למצרים, משם עברו לישראל דרך מעבר ניצנה. הם נקלטו על ידי כוחות צה"ל שנערכו והודרכו כיצד ללוות אותם ברגעים הראשונים בישראל, אחרי 49 ימים בשבי.
במהלך שעות הערב המאוחרות והלילה עדכנו המשפחות שקרוביהן שבו על האיחוד המרגש. יפה אדר בת ה-85, שהתיעוד שלה - יושבת בזקיפות קומה על הקלנועית - הפך לאחת התמונות המזוהות ביותר עם מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, הועברה לוולפסון. בתיק שהוכן לה המתין לנכדה מכשיר שמיעה במיוחד עבורה. כלתה יעל סיפרה ל"כאן" על הרגעים הדרמטיים אתמול: "היה מתח מטורף. התכנסנו כדי לראות אם באמת זה קורה, וכשראיתי בטלוויזיה וזיהיתי ולא היה ספק וראיתי שהיא על הרגליים - זו הייתה התרגשות עצומה. זה היה כאילו כבשנו את ירושלים מחדש".
4 צפייה בגלריה
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
החדר שהמתין לחטופים בשניידר
יוני אשר, שאשתו ובנותיו נמנו עם החטופים ששוחררו אמש סיפר על המפגש עם משפחתו: "משפחתי - דורון, רז ואביב שבו אליי הביתה מן השבי. אני נחוש להביא לתקומתה של משפחתי מהטראומה והשכול הנוראי שעברנו, למען עתיד הילדות ודורון. ימים מורכבים עוד לפניי. חייב תודה והוקרה לבנינו שמחרפים נפשם, לצה"ל, ממשלת ישראל וקבינט המלחמה העוסקים במלאכה. תודה לעם ישראל הנפלא על החיזוקים. תודה גדולה למטה משפחות החטופים שפועל למען החזרת כולם. אני שמח שקיבלתי בחזרה את משפחתי, מותר לשמוח ומותר להזיל דמעה. זה דבר אנושי. אבל אני לא חוגג, אני לא אחגוג עד אשר יחזור אחרון החטופים".
מרגלית מוזס בת ה-77 מקיבוץ ניר עוז גם שבה בפעימה הראשונה של העסקה בין ישראל לחמאס. בנה יאיר פרסם בפייסבוק תמונה מהאיחוד המרגש בבית החולים וולפסון, ורק כתב: "אמא חזרה".
4 צפייה בגלריה
מרגלית מוזס עם בני משפחתה בבית החולים
מרגלית מוזס עם בני משפחתה בבית החולים
(מתוך פייסבוק)
במסגרת מבצע "דלתות שמיים", גם עדינה משה (72), אמא לארבעה וסבתא ל-12, שוחררה אמש. עדינה, שנחטפה מהממ"ד בביתה שבניר עוז בבוקר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, הועברה לבית החולים וולפסון. בעלה סעיד ז"ל נרצח על ידי מחבלי חמאס, בדיוק 50 שנה אחרי שאחיו ששון נפל בקרבות במלחמת יום כיפור. אחד מנכדיה, ארז, סיפר על הגעגועים לסבתו עדינה. "אני רוצה כבר לחבק אותה ולדעת שהיא בריאה והכול בסדר. התרגשתי מאוד ואני ממש שמח שהיא חוזרת", אמר ארז לפני האיחוד המרגש.
בני משפחתם של רותי, קרן ואוהד מונדר – סבתא, אם ונכד שחזרו אמש לישראל מעזה – הביעו התרגשות גדולה לאחר קבלת ההודעה על שובם. "זהו יום מכונן בחיינו, אנחנו נרגשים מאוד מחזרתם ועדיין לא מעכלים את מה שעובר עלינו", מסרה המשפחה, שממשיכה להתפלל לשובו של הסבא אברהם מונדר, שנותר בשבי.