מפקד גדוד בחיל שריון חשוד בהטרדה מינית של שתי קצינות בדרגת סגן, שמשרתות תחת פיקודו וצעירות ממנו משמעותית. השתיים התלוננו נגדו במצ"ח בשבועות האחרונים, וטענו כי ההטרדות החלו עוד לפני המלחמה. בשלב זה, הורה בית הדין הצבאי לבקשת הקצין על איסור פרסום שמו ופרטיו המזהים, עד לדיון שיתקיים לבקשתו ביום ראשון. הדיווח פורסם לראשונה בגלי צה"ל.
היום החליט מפקד פיקוד הצפון על השעיית הקצין למשך 30 ימים, וזאת בהמשך להמלצת הפרקליטות הצבאית. ההחלטה התקבלה לאחר שאלוף אורי גורדין קיים לקצין, בדרגת סגן אלוף, הליך שימוע במסגרתו הקצין השמיע את טענותיו. בשבועיים הקרובים סגנו של הקצין, קצין בדרגת רב-סרן, יכהן בתפקיד כממלא מקום.
1 צפייה בגלריה
סגן אלוף דרגה מילואים אילוסטרציה
סגן אלוף דרגה מילואים אילוסטרציה
"האירוע בחקירת מצ"ח, הקצין זומן לשיחה אצל מפקד פיקוד הצפון". אילוסטרציה
(צילום: יריב כץ)
המג"ד נחקר לאחרונה במצ"ח, והחקירה נמשכת. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פגיעה על רקע מיני, ונוקט יד קשה כנגד המעורבים בעבירות אלו. האירוע המדובר נמצא בחקירת מצ"ח".
לפי הדיווח, שתי הקצינות שהתלוננו נגד המג"ד העידו כי ניסה לפתח קשר רומנטי איתן. ההטרדות נעשו הן באמצעות מגע פיזי והן באמצעות התכתבויות, כשבאחד המקרים הן החלו בנובמבר 2022 - ובמקרה אחר באוגוסט 2023. השתיים העידו על דפוס פעולה דומה של המג"ד, שזומן כאמור לחקירה באזהרה במצ"ח, שם מסר את גרסתו במשך כמה שעות.
עוד דווח כי הגדוד עליו הוא מפקד מוצב כעת בגבול הצפון, לאחר שבחודשי המלחמה הראשונים הוא לחם ברצועת עזה.
רס"ן (במיל') עו"ד יובל קגן, המייצג את הקצין מטעם הסנגוריה הצבאית: "הקצין עמד לסיים את תפקידו בתקופה הקרובה ללא קשר לחקירה. הוא מקבל ומכבד את החלטת אלוף הפיקוד, שהתקבלה בשיחה איתו. הקצין, אשר פרטיו אסורים בפרסום, ינצל את התקופה הקרובה לקידום סיום החקירה בהקדם האפשרי".
פורסם לראשונה: 08:36, 09.05.24