ישראלית בת 60 נעצרה בכרתים בעקבות צו מעצר של האינטרפול, ועל רקע סכסוך גירושים מול בעלה לשעבר - שהלך לעולמו בשנה שעברה.
1 צפייה בגלריה
תחנת המשטרה בחרסוניסוס כרתים
תחנת המשטרה בחרסוניסוס כרתים
תחנת משטרה בכרתים
(צילום: איתי שיקמן)
האישה עזבה את ארצות הברית עם שלושת ילדיה לפני שמונה שנים, כשהיא טוענת כי היא והילדים - שאז היו קטינים - היו קורבן לאלימות במשפחה. האב טען כי חטפה את ילדיה, אבל בית המשפט העליון בישראל הכריע כי הם לא ישובו לארצות הברית, והיא קיבלה אזרחות ישראלית.
אחרי שבתה הקטנה חגגה יום הולדת 18, יצאה המשפחה לשיט וכשעגנה הספינה בכרתים - עלו שוטרים ועצרו אותה, לבקשת האינטרפול. האישה נמצאת כרגע במעצר בית בכרתים, וארצות הברית צפויה לבקש להסגיר אותה לידיה.
עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג אותה: "כבר לפני שבע שנים קבע בית המשפט העליון פה אחד שמרשתי רשאית לקבל מקלט בישראל, לאחר שעברה מסע ייסורים בידי בעלה לשעבר. אני סמוך ובטוח שגם מערכת החוק בארצות הברית תורה לנכון לבטל את כל ההליכים נגדה. זה יהיה מעשה הגון, מוסרי, הוגן וצודק בכל זמן, ודאי עתה כאשר העולם כולו, וגם ארצות הברית, מציינים את החודש למאבק באלימות נגד נשים. אני מבקש מכל הגורמים המוסמכים במדינת ישראל לסייע לסיום הסאגה העצובה הזו".
ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "המקרה מוכר למחלקה לישראלים בחו"ל ולקונסול אתונה ומטופל זה תקופה. העניין נמצא בבדיקה מול הגורמים הרלוונטיים".