בישראל שוררת אופטימיות זהירה בנוגע להתקדמות לעסקה רחבה לשחרור החטופים, בעקבות התערבותו האישית של ראש ה-CIA וויליאם ברנס, שנשלח על-ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לשיחות עם ישראל וקטאר.
2 צפייה בגלריה
ויליאם ברנס ראש ה CIA
ויליאם ברנס ראש ה CIA
ראש ה-CIA וויליאם ברנס. בין ישראל לקטאר
(צילום: AFP)
ברנס נפגש בישראל בנפרד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד דדי ברנע ושר הביטחון יואב גלנט, ומהארץ המשיך לקטאר. האמריקנים ביקשו ששיחותיו של ברנס יישמרו בחשאי, אך המשמעות שלהן היא כניסה של שחקן חדש ומשמעותי למגעים האלה.
שר הביטחון יואב גלנט אמר אמש כי הלחצים על ישראל ילכו יגברו וכי ישראל תידרש להחלטות קשות. "עבורי אין אפשרות לעצור את הלחימה עד שמגיעים להישגים שלה", אמר גלנט. "אין הליכה לאחור, אין עצירה - רק הליכה קדימה".
הכותרת
מאחורי מעורבות ארה"ב במלחמה / נדב איל
24:24
בתוך כך, בכירים בישראל אמרו אמש כי המחבלים המסתתרים מתחת לבית החולים שיפא בעזה כבר מרגישים את תנועת הטנקים הישראליים, ומבינים היטב שצה"ל מתקרב אליהם.
אתמול נפגשו משפחות החטופים עם שגריר קטאר בלונדון. זו הפעם השלישית שמשפחות חטופים נפגשות עם שגרירים של קטאר, אחרי שפגישות קודמות התקיימו בהולנד ובוושינגטון. בכל הפגישות הבטיחו השגרירים הקטארים כי ארצם פועלת להביא לשחרור החטופים.
2 צפייה בגלריה
מתקיימת כעת הערכת מצב ביטחונית נוספת בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בקריה בתל אביב
מתקיימת כעת הערכת מצב ביטחונית נוספת בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בקריה בתל אביב
רה"מ נתניהו וראש המוסד ברנע. נפגשו עם ברנס
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)
במקביל למאמצים הישראליים והאמריקניים להביא לשחרור החטופים, תאילנד מנהלת מאמצים משלה מול איראן להביא לשחרור 23 העובדים התאילנדים שנחטפו גם הם על-ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ומוחזקים בשבי בעזה. במסגרת מאמציה של תאילנד קיימו נציגיה פגישה עם אנשי חמאס על אדמת איראן, ושלשום אמר ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין כי מפקד הצבא התאילנדי קיבל תמונות של החטופים התאילנדים מהשבי, וכי נראה שמצבם טוב. "הם אמורים להיות משוחררים בקרוב", אמר.
ראש ממשלת תאילנד עדכן כי המשא ומתן מתקיים גם דרך מלזיה, שכנתה המוסלמית של ארצו, וכי "מנהלי המשא ומתן מחכים להפסקת אש ביום-יומיים הקרובים כדי לאפשר חלון להוצאת השבויים בעזה".
על רקע הדיווחים על מגעים בין תאילנד לאיראן בעניין החטופים התאילנדים נפגשה שגרירת תאילנד בישראל עם הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש. יודגש כי ישראל אינה צד במגעים האלה, ואינה חלק מהם.
פורסם לראשונה: 22:43, 07.11.23