יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה הבוקר (ראשון) חקירה בחשד להסתה חמורה לרצח נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפלטפורמת טיקטוק. בצהריים כבר התקיים דיון בעניינו של החשוד שרון גולן, תושב באר שבע בן 40, ובית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו עד ליום חמישי.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: מארק ישראל סלם)
נציג המשטרה טען בדיון כי "לחשוד יש עבר של עבירות איומים ותחומים משיקים רבים", וכי באחד משני פרסומים - שהועלו לרשת החברתית מפרופיל שאינו של החשוד - בהם כלל על פי החשד דברי הסתה נגד ראש הממשלה, קרא "לתת לביבי כדור בראש". היחידה החוקרת מייחסת לו עבירות של פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, הטרדה, איומים, שיבוש מהלכי משפט והתחזות כאדם אחר.
עוד עלה בדיון כי גולן מוכר למשטרה, הורשע בעבר בעבירות של איומים, הטרדה והתחזות - ואף נידון ל-52 חודשי מאסר, מהם שוחרר לאחרונה. בנוסף, הוא מוכר לרשויות בתחום בריאות הנפש.
פרקליטו מסר כי "בסופו של דבר הפרסומים עתיקים ביחס למה שקורה בישראל. אם אני מבין נכון לחשוד יש עבר פלילי בתחום האיומים והמרמה. מבלי לזלזל בפרסומים ולא בחשוד, התמונה שעולה פה היא של חקירה שיכלה להתבצע בצורה יותר אינטנסיבית - וזה מלמד על רמת המסוכנות שהמשטרה ראתה שנשקפת ממנו. אם הייתה סכנה - יודעים לרוץ ולעצור את מי שצריך. זה משנה את התמונה מאוד".
גם החשוד גולן ביקש לדבר בבית המשפט, ופנה לשופטת דורית סבן נוי: "הייתי הרבה פעמים בבית המשפט, אבל זו הפעם הראשונה שאני כאן על לא עוול בכפי. אין לי אינטרס להעלות פרסומים כאלה - בתקופה שמיוחסת לי העבירה לא היה לי טלפון. איך עשיתי את זה? אני גר בדירה הזו חודשיים-שלושה. עברו חודשים מאז שהם פורסמו, איפה עילת המסוכנות? אני לא קשור לזה. אני עובד, שוכר דירה ומטופל בבריאות הנפש. אני לא מסוכן לאף אחד. אם מחפשים לרמוס אנשים ולזרוק למעצר, אני אהיה במעצר. יש קונספירציה נגדי".
לאחר ששמעה את הדברים כתבה השופטת סבן נוי בהחלטה כי "עיינתי בחומר החקירה שמוכר לי עוד משלב החקירה הסמויה. מתוכו סימנתי מסמכים שמהם עולה כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. עיון בתוכן הפרסומים מלמד על מסוכנות גבוהה. כמו כן, לחשוד עבר פלילי מכביד והרשעות קודמות בעבירות איומים, הטרדה, התחזות, מרמה ועוד".