בלב העיר העתיקה בבאר שבע לאור יום: סכסוך בין משפחות בדואיות מהיישוב ערוער הוביל לקרב יריות ודקירות לאור יום בעיר העתיקה. האירוע הבהיל רבים, שסברו בתחילה כי מדובר בפיגוע, זאת על רקע המצב הביטחוני בארץ. המשטרה עצרה חמישה חשודים.
כעבור זמן קצר התברר כי אין מדובר בפיגוע אלא באירוע פלילי. מהמשטרה נמסר כי הם פתחו בחקירת האירוע וכי "כוחות משטרה בהם מז"פ, נמצאים בזירה ואוספים ראיות וממצאים במטרה להתחקות אחר מעורבים באירוע. על פי החשד הרקע לאירוע הינו פלילי".
זירת הירי בלב העיר העתיקה בבאר שבע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א / ללא קרדיט מאילנה קוריאל )

בעקבות האירוע נפצעו שלושה בני אדם, אחד פצוע מירי ברגלו ועוד פצוע שהגיע עצמאית לבית החולים. ממד"א נמסר כי בשעה 14:29 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על שלושה גברים שנפצעו באירוע אלימות ברחוב העצמאות בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה, גבר כבן 30 וגבר כבן 23 במצב בינוני עם פציעה חודרת ו-1 קל.
הירי הפעם הגיע לתחומי העיר באר שבע, אך עיקר אירועי האלימות הם ביישובים הבדואים, שהם הסובלים העיקריים מהסכסוכים הקשים בין המשפחות היריבות. חוסר היכולת למנוע את האירועים הללו מובילה לזליגה שלהם לכבישי הנגב ולבאר שבע. אחד המקרים הבולטים בעבר היה רצח שהתרחש בעיר העתיקה, סמוך למרכז בילוי הומה אדם, אז נרצח עבריין בדואי במסגרת נקמת דם. אירוע בולט נוסף היה ירי סמוך למיון בבית החולים סורוקה, שהוביל לתגובה חריפה מצד ראש העיר רוביק דנילוביץ', שהתרעם על היעדר המשילות בנגב.
1 צפייה בגלריה
זירת הירי בלב העיר העתיקה בבאר שבע
זירת הירי בלב העיר העתיקה בבאר שבע
זירת הירי בלב העיר העתיקה בבאר שבע
לאחר כניסתו לתפקיד אמר השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, כי אחד הנושאים המרכזיים שבהם הוא רוצה לטפל הוא המשילות, בעיקר לגבי הבדואים וגורמי הפשיעה בנגב. באחד הביקורים הראשונים שלו בתפקיד הוא אמר לכתבים בבאר שבע: "הגעתי לכאן כדי להעביר מסר שבאנו למשול במדינת ישראל. יש כאן הרבה עבודה. התחושה כאן אצל אנשים לא פשוטה, הציפייה מהמשטרה היא שעליה להשליט סדר בדרום".