האישה שנרצחה בלוד הבוקר (ראשון), לפי החשד בידי בעלה משה אטיאס, אמורה הייתה לטוס איתו היום לגיאורגיה. שניים מילדיהם של בני הזוג, מוותיקי העיר, היו בבית שבו לפי החשד נרצחה האם בידי האב, שעובד כקבלן, והתקשר למשטרה ודיווח על הרצח. מיד לאחר מכן נמלט ברכבו אך נעצר בסמוך למקום אחרי שפגע בניידת של שוטרי מג"ב.
מעצרו של אטיאס הוארך בצהריים בחמישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון, וסנגורו עו"ד אמיר נבון ביקש לשלוח אותו מיד לבדיקה פסיכיאטרית לקביעת מצבו הנפשי. השופט גיל גבאי ציין בהחלטה להאריך את המעצר כי מחומר החקירה שהוצג לעיונו על ידי נציג המשטרה בדיון ייתכן ורקע ביצוע המעשה קשורים לבעיות בתחום בריאות הנפש. "הצעתי לצדדים הארכת מעצר מדודה כדי לאפשר שמצבו הנפשי ייבחן".

4 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד ברצח אישתו בלוד
הארכת מעצר לחשוד ברצח אישתו בלוד
החשוד ברצח אשתו, משה אטיאס
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
זירת רצח האישה בלוד
זירת רצח האישה בלוד
שוטרים בזירת הרצח, הבוקר
(צילום: משטרת ישראל)
בני המשפחה התאספו הבוקר מתחת לבניין שבו אירע הרצח, וחוקרי מז"פ אספו ממצאים בדירה שבה התגוררו השניים. אחד ממכרי המשפחה סיפר כי "מדובר בזוג שהכול היה נראה מושלם. לא מאמינים שזה אמיתי. אנשים טובים, משכילים. אסון פקד את המשפחה".
ראש העיר לוד, יאיר רביבו, סיפר כי האישה הייתה חברת ילדות שלו. "אנחנו בהלם. זו משפחה מוכרת בעיר, אישה מדהימה. רק לפני כמה ימים היא הייתה אצלנו בריאיון עבודה בעירייה", הוא אמר. האישה שנרצחה הבוקר היא קרובת משפחתו של נרצח בפיגוע.
4 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד
רכבו של החשוד
רכבו של החשוד, אחרי שהתנגש בניידת מג"ב
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד
רכבו של החשוד
(צילום: מאיר תורג'מן)
לבני הזוג שלושה ילדים גדולים בשנות העשרים והשלושים לחייהם. לא מוכרות תלונות קודמות או דיווחים למשטרה על אירועים חריגים בין הקורבן לאטיאס החשוד. מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, קיים הערכת מצב בשטח שבסיומה הטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב שפלה.
האישה בת ה-53 נמצאה הבוקר ללא רוח חיים בדירה, וכאמור, לאחר סריקות נעצר בעלה (58) בחשד לרצח. הדיווח על האישה שנמצאה מחוסרת הכרה התקבל בשעה 05:37 במוקד 101 של מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לדירה דיווחו על אישה ללא סימני חיים עם סימני אלימות וקבעו את מותה.
הפרמדיקים של מד"א אסף דומן ושיר חבר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את האישה שוכבת מחוסרת הכרה בתוך הדירה. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה עם סימני אלימות ולאחר בדיקות רפואיות קבענו את מותה".

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, מסרה בתגובה לרצח: "עד מתי נקום בבוקר לכותרות האלו? זו האישה השנייה שנרצחה רק בשבוע האחרון. 22 נשים נרצחו בשנה שעברה והכול ממשיך כרגיל. לצערנו, הסירוב העיקש של ממשלת ישראל לחתום על האמנה הבין לאומית למניעת אלימות כלפי נשים אינה מאפשרת קידום תוכניות ושיתופי פעולה למיגור התופעה שיכלו לתת כלים ומענים במיידי".
לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה, אמרה כי "אני יודעת לאיזה סרט אימה משפחת הנרצחת התעוררו הבוקר. היא נרצחה באלימות בביתה על ידי האדם הכי קרוב אליה, הראשון שאמור לשמור על בטחונה. ידיעה כזו צריכה לגרום לממשלת ישראל לעצור הכל ולהוציא תגובה מיידית. הדם של נשים וילדים שנשפך באכזריות בטרור בתוך הבית - אינו פחות אדום מהדם שנשפך בידי טרוריסטים בטחוניים אכזרייים. אני קוראת לראש הממשלה להפגש ולהוציא לפועל שורת צעדים מצילי חיים שיגנו על נשים מאויימות בתוך ביתן. תנחומים מעומק הלב למשפחה. יהי זכרה מהפכה".
פורסם לראשונה: 13:59, 12.02.23