כתב אישום חמור הוגש אתמול (שלישי) נגד צעיר בן 22 מנצרת, שנעצר לפני ימים אחדים בתום מרדף בסמטאות העיר. לפי האישום, הצעיר השתתף ב"מפגן כוח" בעיר ונשא על גופו רובה M-16 וכמה מחסניות, ומיוחסות לו עבירות של נשיאה והחזקת נשק ותחמושת. צפו בתיעוד מהמרדף בתחילת הכתבה.
סגן מפקד משטרת נצרת סגן-ניצב אריק ברקוביץ' סיפר כי "לפני כמה ימים הגיעו למוקד 100 דיווחים אחדים על ירי באזור שכונת כרם אל סאחב, בשעות הלילה המאוחרות. במקביל קיבלנו דיווחים במישור המודיעיני על דמויות שמוכרות לתחנה, המבצעות ירי חסר הבחנה בשטח בנוי כמפגן כוח של עבריינים".
צוותים ממשטרת נצרת בפיקוד קצין הסיור של התחנה הגיעו למקום וערכו סריקות באזור. לאחר זמן מה הבחין אחד השוטרים בצעיר שנשא על גופו נשק ארוך, כשהוא נמלט לאחת הסמטאות.
1 צפייה בגלריה
הרובה שנתפס
הרובה שנתפס
לאחר המרדף התברר שמדובר ברובה M-16 שהוברח לישראל, עם כדור בקנה. הרובה שנתפס
(צילום: דוברות המחוז הצפוני)
סנ"צ ברקוביץ' סיפר כי "השוטר לא ויתר, ועל אף החשיכה פתח בריצה אחרי החשוד החמוש. כשהגיע למרחק של מטרים אחדים מהחשוד, ותוך סיכון חייו - שלף את אקדחו וביצע מעצר ופירוק של הצעיר מנשקו". לדבריו, לאחר המרדף התברר שמדובר ברובה M-16 שהוברח לישראל, והיה טעון עם כדור בקנה. "השוטר דרש מהחשוד להשליך את הנשק מעליו ורק אז בוצע המעצר", הוסיף.
"מדובר בשוטר סיור ותיק שסיכן את חייו וחתר למגע, ורק בזכות התושייה והנחישות שלו הסתיים האירוע בהצלחה", אמר סנ"צ ברקוביץ'. "אנו מגלים אפס סובלנות לעבריינים שמחזיקים אמצעי לחימה. נמשיך ללכוד ולעצור אותם על מנת להעניק לאזרחים הנורמטיביים תחושת בטחון", סיכם.
כאמור, החשוד נעצר בחשד להחזקת נשק. בחקירתו שינה מספר גרסאות, אך לבסוף קשר את עצמו לעבירות. ממשטרת נצרת נמסר כי בכוונתה לעצור גם את שאר המעורבים בירי הבלתי-חוקי בשכונה.
עו"ד מוסטפא אבו אחמד שמייצג את הנאשם, מסר בתגובה כי "הנאשם מכחיש את העבירה המיוחסת לו".