זעם רב ברשתות החברתיות - ולא רק בשפה הערבית: תמונתו של חייל צה"ל שנראה "חוקר" עצור עזתי כשהוא בתחתונים, אזוק לכיסא, סובל מדימום ברגלו אך מקפיד על ראש מורם - הפכה ויראלית ומעוררת הדים ברחבי העולם.
התמונה, שצולמה באחד מבתי הספר בשכונת רימאל בעיר עזה, פורסמה בידי החייל עצמו, וגררה גם קריקטורות והתייחסויות מפי גורמים שונים ברשתות החברתיות ובכלל. צה"ל מסר בתגובה כי העצור שוחרר בתום החקירה - כך שלא מדובר היה במחבל - וכי החייל, שמשרת במילואים, שוחרר.
ברשת "אל-ג'זירה" כתבו: "חייל ישראלי בשם יוסי גמזו פירסם תמונה, בה הוא נראה עוצר אדם מעזה, כשהוא יושב על כיסא בבניין, ידיו קשורות מאחורי גבו, דם זורם מרגלו, ונראה כאילו עבר עינויים".
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ודנט פאטל, נשאל לגבי התמונה במהלך מסיבת עיתונאים והשיב כי התמונה "מטרידה מאוד" וכי לא ראה את הצילומים הללו בעבר. לדבריו, "אין לי שום ידע או מידע לגבי הנסיבות סביב האירוע הזה, אני אשאיר לצה"ל לדבר על אותם מקרים ספציפיים, אבל הבהרנו להם שיש לכבד זכויות אדם בסיסיות. שצריך לכבד את המשפט ההומניטרי, ושמי שלא מקיים אותו - צריך לתת דין וחשבון".
איסראא אלמודלל, ששימשה כדוברת ארגון הטרור חמאס, ומחזיקה חשבון אינסטגרם ובו 171 אלף עוקבים, פרסמה כי אחד מעוקביה זיהה את החשוד שבתמונה: "הוא בן שכונת שג'עייה, קוראים לו חמזה. הוא מרים את ראשו בפניהם של המנוולים. לפני שנעצר, אימו של חמזה נהרגה. גם אחיו, גיסתו ואחיינו בן השנתיים. אחיו השני נהרג בקרבות שג'עייה בצוק איתן. אז מי כאן הטרוריסט?", הוסיפה.
צה"ל מסר בתגובה: "משרת מילואים צילם ופרסם תיעוד בניגוד לפקודות ולערכי צה"ל. לאחרונה הוחלט על הפסקת שירות המילואים שלו. הצילום נעשה במהלך חקירת שטח. החשוד לא נפגע במהלך החקירה. בתום תשאול קצר, העצור שוחרר".