זוג הורים לארבעה ילדים קטנים מפתח תקווה קיבלו דו"ח תנועה על סך 500 שקלים בגין אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה. הזוג, שהתקשה לשלם את הדו"ח, ניסה לערער אך לשווא - והחוב צבר ריבית והגיע כבר ל-850 שקלים. בדו"ח שהתקבל נכתב שאם לא יטופל, יינקטו נגד המשפחה צעדי גבייה נוספים לרבות הוצאה לפועל.
ההורים החליטו לכתוב מכתב לאגף התנועה, שבו הסבירו כי הם מודים בטעות אך מצבם הכלכלי לא מאפשר להם לשלם את הדו"ח - שכן הם משתכרים יחד כמה אלפי שקלים בודדים. לכך הם צירפו מכתב מאגף הרווחה בעירם, שמוכיח שמדובר במשפחה מעוטת יכולת שמתקשה לגמור את החודש.
2 צפייה בגלריה
שוטרים משטרה שילמו דו"ח משפחה נזקקים
שוטרים משטרה שילמו דו"ח משפחה נזקקים
הדו"ח ששולם על-ידי השוטרים
2 צפייה בגלריה
שוטרים משטרה שילמו דו"ח משפחה נזקקים
שוטרים משטרה שילמו דו"ח משפחה נזקקים
מכתב התודה שנשלח לבכיר בלשכת המפכ"ל
כשהתשובה מאגף התנועה לא הגיעה, החליטו השניים לפנות ללשכת המפכ"ל. "זה היה המוצא האחרון" מספרת אם המשפחה. "הפנו אותי משם לאגף התנועה, אבל במקביל מתברר שמישהו מהלשכה שמע את השיחה. הוא חזר אליי ואמר לי שהוא רוצה לעזור כי המקרה שלנו נגע לליבו".
אותו בכיר בלשכה נחשף למסמכים ששלחו בני המשפחה ולמצוקתם, והחליט יחד עם בכירים נוספים בלשכה לשלם מכיסם את הדו"ח - באותו היום שבו אמור היה לצבור ריבית בשנית.
"הוא אמר שהוא מטפל בזה ותוך יומיים הוא ביקש לפגוש אותנו", הוסיפה האם. "חשבנו שהוא רוצה לספר שהצליח להוריד את הריבית, אבל לא - הוא בא עם אישור תשלום. נדהמנו לראות איזה טוב לב ואיזה אנושיות".
הזוג נשאר בקשר עם אותו שוטר: "אנחנו שולחים אחד לשני הודעות שבת שלום. המקרה שלנו כל כך נגע בו שהוא פנה לארגון חסד ששלחו לנו סל מזון ענק שעזר לנו מאוד, ומעכשיו ישלחו לנו אותו אחת לשבוע. זה מדהים ומחמם את הלב לדעת שיש אנשים כל כך טובים. לא נשכח את זה".