3 צפייה בגלריה
שמעון לוי
שמעון לוי
"פתאום הבחור נתן לי אגרוף בפנים". שמעון לוי
(באדיבות המשפחה)
הייתם סבאח, בן 19 מעוספיה, נעצר בחשד שתקף אתמול (שלישי) את שמעון לוי, בן 70 מטירת כרמל, בגלל שהעיר לו על כך שהשליך בדל סיגריה על הרצפה בכניסה לבניין שבו הוא גר. לוי סיפר לבני משפחתו: "הוא דחף אותי בחוזקה והפיל אותי על הפנים, צעקתי מרוב כאבים בפנים וביד". מעצרו של החשוד הוארך היום עד ליום שישי.
החשוד גרם לסדקים באפו ובידו של לוי, ולחתך עמוק בפניו. בנוסף, הוא שבר את משקפיו. בעקבות התקיפה, פונה לוי במצב בינוני למרכז הרפואי כרמל בחיפה. החשוד נעצר כאמור, אחרי שנתפס על ידי המשטרה בזמן שניסה להימלט מהמקום.
התקרית התרחשה בעת שלוי, אב לשלושה וסב לתשעה, חזר לביתו עם קניות מהסופר. במקביל, הגיע לבניין מגוריו שליח עם קניות שיועדו עבור אחד השכנים. "תוך כדי שאני סוחב את הקניות הביתה, ראיתי את אותו בחור זורק בדל סיגריה על הרצפה", סיפר לוי לבני משפחתו. "אמרתי לו שיש ליד צובר גז, ושזה מסוכן וגם מלכלך את הכניסה לבניין. השליח אמר לי 'מה אתה רוצה שאני אעשה?'. אמרתי לו: 'שתרים את זה'". לדברי לוי, "השליח שאל 'איפה לזרוק את זה?'", והוא ענה: "או בכיס או בפח".
3 צפייה בגלריה
שמעון לוי
שמעון לוי
בנו של שמעון לוי: "האלימות מזעזעת אותנו"
(באדיבות המשפחה)
"פתאום הבחור הזה נתן לי אגרוף בפנים. ניסיתי להתגונן. הוא דחף אותי בחוזקה והפיל אותי על הפנים. צעקתי מרוב כאבים בפנים וביד", סיפר לוי. צחי לוי, בנו של שמעון, מוסיף: "הבן שלי היה בבית של ההורים ושמע את אבא שלי צורח מלמטה. הוא רץ למטה וראה אותו פצוע עם דם על הפנים. החשוד ניסה לברוח, אבל אבא שלי והבן שלי לא נתנו לו והזמינו את המשטרה".
צחי לוי המשיך ואמר כי "מגיעים הרבה שבחים לשוטרים שהגיעו מאוד מהר ועצרו אותו. מפקד התחנה התקשר אלי ואמר לי שהם מתייחסים למקרה הזה בחומרה רבה ויידאגו למצות את ההליכים נגד הצעיר שתקף את אבא שלי".
3 צפייה בגלריה
המשקפיים של שמעון לוי
המשקפיים של שמעון לוי
המשקפיים השבורים של לוי
(צילום: דוברות המשטרה)
בנוסף לסדקים, לוי סבל מחתך עמוק שנתפר מעל הגבה השמאלית שלו. בני משפחתו שיתפו כי מעבר לפגיעה הפיזית, הפגיעה הנפשית כואבת לא פחות. "אבא היה לוחם בגולני בגדוד 51", סיפר הבן צחי. "הוא לחם במלחמת יום הכיפורים ויש לו טראומה מכל המראות הלא פשוטים ואובדן החברים שנפלו לידו. במשך שנים רבות, עד ליציאתו לפנסיה לפני שלוש שנים, אבא היה אזרח עובד צה"ל". לדברי צחי, "האלימות הזאת שהופנתה אליו מזעזעת אותנו. ברור לכולנו שכמו שהוא נתן אגרוף לאבא ודחף אותה בחוזקה לרצפה, החשוד הזה יכול היה להוציא גם סכין ולפגוע בו".
סגן ניצב ארז לחמיש, מפקד תחנת טירת כרמל, אמר: "משטרת ישראל רואה בחומרה עבירות אלימות בכלל ונגד חסרי ישע בפרט. ומן הכלל אל הפרט מדובר באירוע אותו אנו רואים בחומרה רבה, כאשר אזרח טוב העיר לאדם אחר שהשליך סיגריה על הרצפה. רק בשל כך הוא הותקף עד כדי אשפוז בבית חולים. בכוונתנו למצות את ההליכים עם החשוד עד להגשת כתב אישום נגדו תוך מעצרו".
בית משפט השלום בחיפה האריך היום כאמור את מעצרו של סבאח עד ליום שישי. המשטרה מייחסת לו חשד לעבירות של תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש והיזק לרכוש במזיד. בהחלטתו כתב אחסאן חלבי: "עיינתי בחומר החקירה ומצאתי כי מתקיים חשד סביר, הקושר את החשוד למעשים המיוחסים לו. אכן החשוד מספק גרסה לאירוע, שלפיה המתלונן הוא זה שתקף אותו, אולם אין בגרסה זו בשלב זה כדי לשלול את הקביעה בדבר קיומו של חשד סביר לתקיפת המתלונן וגרימת חבלה של ממש".

סנגורו של סבאח, עו"ד חמודי מסרי, אמר בבית המשפט: "מדובר בבחור שעובד למחייתו, מנהל חיים נורמטיביים, נמצא ללא עבר פלילי, שטוען שללא שום סיבה נקרה בדרכו אדם מבוגר שהעיר לו על כך שזרק סיגריה. אותו אדם ביקש שהחשוד ישים את הסיגריה בכיס שלו. החשוד לא התייחס אליו. לטענתו אותו אדם מבוגר הגיע אליו לרכב ותקף אותו".