כך נראית מצוקת כוח האדם במערכת החינוך: בעקבות מקרה אלימות חריג שהתרחש בצהרון באשדוד פיטרה העירייה את צוות העובדות - אך במשך חצי שנה לא הצליחה למצוא גננת וסייעת וההורים נותרו ללא מסגרת צהריים לילדיהם.
תיעוד המקרה, שבו נראה אחד הילדים משליך ארוניות, מגירות וחפצים כבדים נוספים ברחבי הגן, הופץ בין ההורים כבר בדצמבר ועורר סערה, במיוחד לאור העובדה שהצוות פינה את כל הילדים לחצר והותיר את הילד המתפרע לבד בגן.
1 צפייה בגלריה
צהרון גן ילדים אשדוד
צהרון גן ילדים אשדוד
מתוך התיעוד
"העירייה סגרה את הצהרון עד שיימצאו מחליפות, ובתקופה מסוימת הייתה סייעת אחרת, אבל אחרי שלושה חודשים שוב סגרו אותנו", סיפרה לאולפן ynet דניאל ספדז', שבנה רשום לצהרון הסגור. "מצאנו את עצמנו בשבוע שלפני פסח ללא קייטנה. קרוב לחודש וחצי ללא צהרון ובלי שום פתרון", סיפרה האם וציינה כי לא הוצג גם פתרון חלופי כמו הסעה לצהרון אחר. "אנחנו צריכים להגיע בשעה 14:00 כדי לקחת את הילד מהגן שלו ולשים אותו בגן אחר עם צהרון. אני עובדת בקריית גת, ואם אני יוצאת לאשדוד כל כך מוקדם - כבר אקח אותו הביתה".
ספדז' הוסיפה כי היא ובעלה ניסו לקבל תשובות מהאחראי על תחום הצהרונים בעירייה, אך הוא אמר כי "אין לו צוות. יש סייעות ואין מובילת צהרון, ואנחנו צריכים לחכות. זה פוגע לכולנו בשגרה ובפרנסה, לילדים אין שום מסגרת ואין שום פתרון. זה הפתרון שניתן לנו". גם הילדים שנשארים בבית נפגעים לדבריה: "נורא משעמם לו. אנחנו כל הזמן מחפשים מי יוציא, מי ייקח, מי יחזיר, ומנסים לבדר אותו. אחרי שנתיים של קורונה, הילדים האלה צריכים להיות נתמכים נפשית על-ידי משרד החינוך וכל השאר - זה פשוט לא קורה, וחבל".
מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בעיית כוח האדם להפעלת צהרונים הינה בעיה ארצית ולמזלנו הטוב היקף הבעיה באשדוד הוא מזערי. לצערנו, חרף המאמצים שעושה החברה העירונית והעירייה, לא נמצאה מובילה שתוכל לנהל גן זה לאורך זמן, וללא צוות מקצועי כידוע לא ניתן להפעיל מסגרת זו. בינתיים, ככל שהורים מסכימים, הילדים משולבים בגנים אחרים. אנו ממשיכים במאמצנו לאתר צוות מקצועי על מנת להפעיל את המסגרת באופן מיטבי".