משפט נתניהו אמנם נמצא בהפסקה עד ספטמבר, אבל אתמול (שני) הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם מתנהל המשפט, תוכנית עדי התביעה שיעידו בהמשך. בין העדים שנותרו, בכירים לשעבר במשרד ראש הממשלה.
לפי התוכנית שהגישו עורכי הדין אלון גילדין ויהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה, וכפי שכבר הודיעו בפרקליטות, לאחר הפגרה תמשיך להישמע הקבוצה השלישית של עדים בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה), המונה גם עדים המתייחסים לתיקים 1000 (פרשת המתנות) ו-2000 (שיחות נתניהו-מוזס). לאחר שקבוצה זו תסיים, תעיד קבוצה נוספת בתיקים 1000 ו-2000.
2 צפייה בגלריה
עדות מילצ'ן מעיד במשפט נתניהו
עדות מילצ'ן מעיד במשפט נתניהו
נתניהו. המשפט יתחדש בספטמבר
(צילום: אורן בן חקון)
בנוגע לכמה מהעדים, ביקשה הפרקליטות להגיש "עובדות מוסכמות" על ידי הפרקליטות והסנגורים במקום עדותם, או לוותר על חקירתם הראשית, כך שייחקרו נגדית בלבד. בהודעה הדגישה התביעה כי אפשר שיחולו בתוכנית שינויים בהתאם להתפתחויות במשפט, בכלל זה ייתור עדות של עד או זימון עד תביעה שאינו נמצא ברשימה.
ב-6 בספטמבר ישוב לדוכן העדים העיתונאי ומגיש הטלוויזיה ינון מגל, שכיהן בעבר כעורך אתר "וואלה". מגל החל את עדותו לפני היציאה לפגרה. עוד צפויים להעיד עם התחדשות הדיונים: עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי, אחראי תחום ההסברה בלשכת נתניהו לשעבר רן ברץ, מנכ"ל "יס" רון אילון, מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר הראל לוקר, עמיקם שורר, היועצת המשפטית למשרד רה"מ שלומית ברנע פרגו, בן דודו של נתניהו שגם היה עורך דינו במשך שנים דוד שמרון ועדים נוספים. בפרקליטות יבחנו את הצורך בעדותם של עדים נוספים, בהם יועץ בזק אלי קמיר, מנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר, עדי קאהן ממשרד התקשורת וישראל בכר.
לגבי ראש המל"ל צחי הנגבי, הציעה הפרקליטות להגיש את הודעתו במשטרה, כך שלא יופיע בבית המשפט. ההצעה דורשת את הסכמת ההגנה. לגבי זאב רובינשטיין, מקורבם של נתניהו ואלוביץ' שנטען כי תיווך בניהם, בפרקליטות הסבירו הוא מתגורר בחו"ל ויעודכן לגבי מועד עדותו.
2 צפייה בגלריה
השלום רמלה: הוכחות: עו"ד דוד שומרון נ. עו"ד דוד ארצי
השלום רמלה: הוכחות: עו"ד דוד שומרון נ. עו"ד דוד ארצי
גם הוא יעיד. עו"ד דוד שמרון
(צילום: יריב כץ)
עוד צפויים להעיד בהמשך: אודי אנג'ל, אייל חיימובסקי (הודעתו שנגבתה במסגרת חקירת תיק 4000 תוגש בהסכמה), אייל גבאי, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, היועמ"ש לשעבר יהודה וינשטיין, ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד, יועמ"ש הכנסת לשעבר אייל ינון, שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, בעלי "ישראל היום" מרים אדלסון, שר המשפטים יריב לוין, ח"כ זאב אלקין, פרח לרנר, דב איכנוולד, עוזרו של ג'יימס פאקר איאן מוריס והחוקר הבכיר כורש ברנור.
לאחר שיסיימו להעיד עדי התביעה, ייתכן לאחר הפסקה, תחל עדותם של עדי ההגנה. הראשון להעיד יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפי הערכה עדותו צפויה להימשך חודשיים – חקירה ראשית ונגדית בכל התיקים. לא ברור מתי יעלה להעיד בדיוק וההערכות נעות בין דצמבר לכל המוקדם ליוני, אם כי זה תלוי בקצב של העדים האחרים והתפתחויות רבות אחרות.
פורסם לראשונה: 22:36, 31.07.23