צפון קוריאה ערכה היום (ג') ניסוי נוסף בטיל בליסטי – הניסוי השני שלה בתוך שבוע. הטיל שוגר מהחוף המזרחי שלה, לים יפן. לפי ההערכות של צבא דרום קוריאה מדובר בטיל על-קולי שעבר מרחק של יותר מ-700 ק"מ, והגיע לגובה של כ-60 ק"מ ולמהירות שגבוהה עד פי 10 ממהירות הקול.
כלי תקשורת בארה"ב דיווחו שבזמן השיגור הורה מנהל התעופה האמריקני (ה-FAA) לעצור את כל הטיסות בנמלי התעופה בחוף המערבי. בכלי התקשורת דווח שההשבתה נמשכה כשבע דקות.
2 צפייה בגלריה
חצי חצי קים ג'ונג און ו שיגור טיל בליסטי של צפון קוריאה
חצי חצי קים ג'ונג און ו שיגור טיל בליסטי של צפון קוריאה
קים ג'ונג און וטיל בליסטי ששוגר בניסוי של צפון קוריאה
(צילום: AFP)
חלק ממגדלי פיקוח בנמלים במערב ארה"ב - אך לא כולם - הורו להשהות את המראת הטיסות. סברינה לופיקולו, דוברת נמל התעופה הבינלאומי בסן דייגו שבקליפורניה, סיפרה שהטיסות בנמל התעופה נעצרו בסביבות השעה 14:30. לדבריה ממגדל הפיקוח התקבלה הנחיה על הפסקת הטיסות – מסיבה שלא נמסרה - אך כעבור כשבע דקות דקות ההנחיה הזאת הוסרה.
דובר בנמל התעופה הבינלאומי בעיר אונטריו במחוז סן ברנרדינו בקליפורניה אמר שההנחיה הוסרה כשלוש דקות אחרי שהתקבלה, כך שלמעשה לא היה שינוי בלוח הטיסות. בנמלי תעופה אחרים בחוף המערבי של ארה"ב אמרו ל-CNN שהם לא היו מודעים להנחיה החריגה. מה-FAA נמסר הערב שהטיסות נעצרו בחלק מהנמלים בחוף המערבי למשך פחות מ-15 דקות, בעקבות "דיווחים ראשוניים על אירועים באזור ההינדו-פסיפי". ה-FAA הדגיש שהוא נוהג לנקוט אמצעי זהירות.
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת ב סיאול דרום קוריאה דיווח על שיגור טיל בליסטי של צפון קוריאה
תחנת רכבת ב סיאול דרום קוריאה דיווח על שיגור טיל בליסטי של צפון קוריאה
דיווח על הטיל הבליסטי בטלוויזיה בתחנת רכבת בסיאול, דרום קוריאה
(צילום: AP)
רשת CNN דיווחה שהטיסות בחוף המערבי נעצרו בעקבות התראה של פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה (NORAD) על שיגור טיל של צפון קוריאה. ב-NORAD הבהירו שלא מדובר באזהרה על סכנה פוטנציאלית לארה"ב בעקבות השיגור, וכי עצירת הטיסות לא הייתה בארה"ב כולה.
בפיקוד ההינדו-פסיפי של ארה"ב אמרו היום ששיגור הטיל הבליסטי של צפון קוריאה לים יפן לא היווה "איום מיידי על ארה"ב, על אנשי הצוות שלה, או על בעלות הברית שלנו".