הקרב המשפטי בין עיריית תל אביב-יפו וראש יהודי: בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט אתמול (יום ראשון) שלא לתת לארגון ראש יהודי היתר מיוחד לביצוע הפעילויות, בעתירה שהגישו בארגון נגד החלטת עיריית תל אביב לבטל את ההיתרים שלהם לאירועי חג סוכות, בשל המהומות ביום כיפור.

יחד החלטתו, השופט קרא לעירייה להגיב, וביקש מהצדדים לדון בהסדר פשרה "ברוח החג". העירייה אמרה בתגובה להחלטה כי אין בכוונתה לחזור בה, והיא עומדת על ביטול האירועים. "דין העתירה להידחות באשר לא נפל כל פגם בהחלטתה", נכתב בתגובה. "העירייה מוסמכת לנהל את המרחב הציבורי ולהפעיל לגביו שיקול דעת, וככלל אינה מתירה לגורמים פרטיים לקיים אירועים שלא נועדו לכלל הציבור ומדירים חלק מהציבור הרחב, או אם השימוש המבוקש יביא להפרעה בחיים הציבוריים, להפרות סדר, עימותים וחיכוכים שונים".
בתגובתה, העירייה גם התייחסה לדבריו של השופט יצחק עמית בדיון בבית המשפט העליון בעתירה שהוגשה בנוגע לקיום תפילות יום הכיפורים בהפרדה בכיכר דיזינגוף. בפסק הדין כתב השופט עמית: "לעיריית תל אביב - כפי שהמרחב הציבורי נמצא בתחומה המונציפלי - מתחם של שיקול דעת במסגרת סמכויותיה הרחבות על פי פקודת העיריות, ובמסגרת שיקול דעתה היא רשאית להתחשב בצביון העיר ותושביה".
1 צפייה בגלריה
הרב ישראל זעירא ראש יהודי במהומות בכיכר דינזגוף, ערב יום הכיפורים
הרב ישראל זעירא ראש יהודי במהומות בכיכר דינזגוף, ערב יום הכיפורים
הרב ישראל זעירא מראש יהודי במהומות בכיכר דינזגוף, ערב יום הכיפורים
(צילום: דנה קופל)
כאמור, עיריית תל אביב ביטלה את ההיתרים של ראש יהודי לאירועים בסוכות, בהם הקמת סוכה ברחוב זמנהוף והקפות שניות בשמחת תורה. בעתירת ראש יהודי בנושא נימקו בארגון כי לא עברו על החוק, וכינו את החלטת העירייה "נפילה לתעמולה".
מ"ראש יהודי" נמסר בתגובה: "לצערנו מאז החלטת בית המשפט בערב החג כי על הצדדים להגיע לפשרה, עמלו בארגון ראש יהודי להגיע לפשרה הגיונית מול עיריית תל אביב אך בסוף הדיונים שקיימו הצדדים, דחתה העירייה כל ניסיון פשרה. הפוליטיקה הקטנה ניצחה את ההיגיון, השכל הישר ורווחת הציבור. ארגון ראש יהודי עומד על כך שלא הפר את החוק ובגלל דחיית הפשרה הארגון יוכיח את עמדתו בבית המשפט ודורש מעיריית תל אביב להחזיר את הרשיון שכבר ניתן על ידי העירייה. הושטנו יד לפשרה הגיונית ואנחנו עדיין נכונים לפשרה זאת כדי לא לתת פרס לפורעים והמפריעים".