3 צפייה בגלריה
ליאנה סבנוק
ליאנה סבנוק
ליאנה סבנוק
(מתוך הרשתות החברתיות)
שעות לאחר מותה של ליאנה סבנוק, שלפי החשד נרצחה על ידי אביה אלכסנדר סבנוק שבהמשך שם קץ לחייו, ספדו לה חברותיה ברשתות החברתיות – והביעו תדהמה מוחלטת מהרצח בדירתה בבית שמש – שבו נגדעו באבחה אחת חייה של צעירה בת 21 בלבד, עם תוכניות גדולות לעתיד.
"ליאנה שלי, אהובתי, לא נתפס ולא מעכלת. איך הלכת לנו ככה?", כתבה אחת מחברותיה בפייסבוק. ליאנה עבדה בחנות בגדים, ואותה חברה הוסיפה כי היא הייתה "הלב" של החנות הזו, "עם חיוך ואנרגיות מדהימות. עטפת אותנו במלא אהבה חום ורגש היו לך המון תוכניות לעתיד ורק התחלת את החיים. איך ממשיכים מכאן?".
3 צפייה בגלריה
מימין: האם, ליאנה, האח ואלכסנדר
מימין: האם, ליאנה, האח ואלכסנדר
מימין: האם, ליאנה, האח ואלכסנדר
היא הוסיפה: "הלב כואב, אני והבנות מרוסקות ומסרבות להאמין שאת לא כאן איתנו. עוד שלשום נפגשנו, סידרנו הקמנו חנות שמחנו, חייכנו ונפרדנו לשלום. שלחת לנו הודעה כמה את אוהבת אותנו, אם רק הייתי יודעת שזאת הפגישה האחרונה שלנו... לא נשכח אותך לעולם, אני מבטיחה לך. את חלק בלתי נפרד מאיתנו. תנוחי על משכבך בשלום, חברה אהובה שלי, אוהבת אותך".
חברה נוספת כתבה עליה: "הלב שלי נשבר. לא מאמינה שאת לא איתנו יותר... אני מתגעגעת אליך ומסרבת להאמין לטירוף הזה! זכיתי להכיר אותך, מלאך בגוף אדם, החיוך שלך והקסם שלך פשוט כבש אותי... לא מוצאים הרבה אנשים כמוך, ואנחנו זכינו... כואב לנו, אנחנו בוכות בלי הפסקה ומקוות שאולי זה חלום...".
ראש העיר בית שמש עליזה בלוך אמרה בשיחה עם ynet כי ליאנה הייתה סטודנטית לרפואה בשנתה הראשונה, ובציוץ בטוויטר אחרי שפגשה את המשפחה ציינה כי ליאנה למדה אצלה בעבר בתיכון "ברנקו וייס" בעיר, שם שימשה בלוך במשך שנים כמנהלת. לדבריה מדובר ב"ילדה חכמה, חרוצה, מלאה באהבה. אזכור את החיוך שלה תמיד". ליאנה שירתה כחיילת בחיל האוויר, וחבריה ביחידת אופק 324, יחידה טכנולוגית-מבצעית בחיל, כתבו בפייסבוק כי היא השתחררה מהשירות לפני כשנה וחצי.

גופותיהם של ליאנה ואביה נמצאו אתמול על ידי אחיה הקטן של ליאנה, נער בן 17. לצוותי מד"א שהוזעקו לדירה לא נותרה ברירה אלא לקבוע את מותם. לפי החשד, האב דקר את בתו למוות ולאחר מכן שם קץ לחייו. בזירה נמצאו הסכינים שלפי החשד שימשו לביצוע הרצח, שאירע בבית אמה של ליאנה – גרושתו של האב.
האב התגורר בנפרד מבתו ומאחיה, שחי גם הוא בדירה בבית שמש והוזעק אליה על-ידי האם שהייתה בצפון וחששה לשלומה של בתה מכיוון שלא הצליחה להשיג אותה בטלפון. בתחקורו הראשוני בזירה סיפר הבן לשוטרים כי ראה טיפות דם בכניסה לדירה, ואז התגלה אליו המראה המזעזע.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בבית שמש
זירת הרצח בבית שמש
זירת הרצח בבית שמש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש העיר בלוך, בשיחה עם ynet, הדגישה כי המשפחה הייתה "נורמטיבית" ולא מוכרת לשירותי הרווחה בעיר בשום צורה. "מאז שעות הצהריים אתמול צוותי הרווחה של העירייה מלווים ומחבקים את המשפחה בחקירה המשטרתית ובכל הטראומה. אצלנו בעירייה לא מכירים שום צו הרחקה, והאב לא היה מוכר לרווחה".
הרצח עורר תגובות נזעמות גם במערכת הפוליטית, על רקע דיווח שאותו הכחישה כאמור ראש העיר בלוך שלאב היה צו הרחקה. שר המשפטים גדעון סער מסר: "‏הלב נקרע. חייה של ליאנה סבנוק, בת ה-21, נגדעו באכזריות על ידי אביה. אין לקבל את טרור האלימות במשפחה כגזירת גורל. אני מחויב להשלים את הצעת החוק שהובלתי ושאושרה בקריאה ראשונה לפיקוח אלקטרוני לצורך אכיפת צווי הגנה במקרים של בני משפחה מסוכנים".
פורסם לראשונה: 23:41, 23.07.22