"אין לי ספק שמדובר בתקיפה על-רקע לאומני, הם היו עם מבט של רצח בעיניים ואין לי ספק שהם היו רוצחים אותי". כך סיפר הבוקר (שני) בנימין, חייל צה"ל בן 19 מנוף הגליל, שהותקף אמש בעיר על-ידי שלושה צעירים ערבים מהעיר נצרת. החשודים נעצרו בפעילות מהירה של חוקרי המחוז הצפוני במשטרה.
2 צפייה בגלריה
בנימין
בנימין
החייל בנימין
בנימין, שהיה לבוש בבגדים אזרחיים, ישב עם עוד שתי נערות בתחנת אוטובוס ליד מרכז רסקו בנוף הגליל. הם המתינו לאוטובוס שייקח את שתי הנערות לייעדן.
"פתאום הגיע רכב עם מספר צעירים, הרכב עצר מולי והבחור שישב ליד הנהג אמר לי 'מה אתה מסתכל עליי?' בתוקפנות", שחזר החייל. "אמרתי להם שאני לא מסתכל על שום דבר, והם יצאו מהרכב והתחילו להרביץ לי יחד, מכות לפנים ובעיטות. הם הפילו אותי לרצפה והמשיכו לבעוט בי. אחד מהם צעק עליי 'אל תסתכל יותר על ערבים".
בנימין הוסיף: "ניסיתי לקום ולהתגונן, אבל לא יכולתי כי הייתי לבד מול שלושה, הייתי על אזרחי וכל התקיפה נמשכה חמש-שש דקות. הם המשיכו להכות אותי בכל הכוח, ואז למזלי הגיע אוטובוס ואנשים התחילו לרדת בתחנה והם ראו את האנשים וברחו מהמקום. לי זה ברור שזה על רקע לאומני, אני לא מכיר אותם ומעולם לא פגשתי אותם, המטרה שלהם הייתה לרצוח אותי, אני יודע שאם לא היה מגיע אוטובוס אז לא הייתי מדבר איתך עכשיו, זה פשוט היה נגמר ברצח.
"הם חיפשו קורבן יהודי ומצאו אותי. בזמן התקיפה הייתי בטוח שאני לא אצא מזה חי, כל הזמן חששתי שהם עוד יוציאו סכין, למזלי הגיע האוטובוס והם נכנסו לרכב וברחו מהמקום. אני שמח שהם נעצרו, אני מודה למשטרה שעצרה אותם מהר, אסור לשחרר אותם, הם מסוכנים, ואם ישחררו אותם הם ינסו לרצוח יהודי אחר".
2 צפייה בגלריה
רפ"ק דורון גבאי
רפ"ק דורון גבאי
רפ"ק דורון גבאי
(צילום: דוברות המשטרה)
בנימין הזעיק לזירה את שוטרי מרחב העמקים, שהגיעו במהירות וגבו ממנו תלונה ראשונה. בעקבות התלונה השלושה נעצרו לאחר שנמלטו. בנימין סובל מפגיעות וחבלות בידו, בראשו ובפנים.
רב-פקד דורון גבאי, קצין החקירות והמודיעין בתחנת נוף הגליל, אמר: "מיד עם קבלת התלונה הוצאנו צוותים שפתחו בסריקות ובחיפושים אחר החשודים. בעבודה מאומצת עצרנו שלושה צעירים מנצרת שחשודים בתקיפה האכזרית. בחקירה מתחזק הרקע הלאומני לתקיפה, מעצרם של החשודים הוארך בבית משפט השלום בנצרת".