ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שיתף בפייסבוק סרטון שבו מאשים פרופ' יצחק אדיג'ס את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהוא "מתאבד ולוקח איתו את המדינה", כפי שעשו לדבריו גם אדולף היטלר, דונלד טראמפ ומנהיגים אחרים בעבר.

ברק כתב לצד שיתוף הסרטון: "צפיית חובה. האם נתניהו בלתי כשיר מנטלית לנהל מדינה? יצחק אדיג'ס, יועץ בינלאומי מוביל בנושאי מנהיגות בחוות דעת מטלטלת".
לדברי אדיג'ס, ישנו דפוס שחוזר על עצמו אצל חלק מהמנהיגים, שבו אחרי שהם עולים לשליטה - הם לא מרשים לעצמם להפסיד. "אין דבר כזה להפסיד, אז הוא מתפתל ומשקר ועושה הכול כדי לא לתת את השליטה", אמר. "זה עד כדי כך, שהוא גם יהרוס את מה שבנה אם הוא לא יכול 'טו קונטרול איט', לנהל את זה, להיות בבקרה".
הוא הדגים זאת באמצעות סלובודן מילושביץ', נשיא סרביה בין 1989 ל-2000, שמילא תפקיד מכריע בהתפרקות יוגוסלביה ובמלחמות שפרצו בבלקן. "אמרתי לו שהוא לא יכול לגרש את האלבנים מקוסובו, לאן יילכו שני מיליון אנשים", אמר אדיג'ס. "אתה לא יכול להרוג את כולם. אתה תגרש אותם לאלבניה, נכון? זה המקום היחיד, אבל יוון לא תרשה לך, כי היא חברה בנאט"ו ולא רוצה מוסלמים בצפון ומוסלמים בדרום. נאט"ו יתקפו אותך, תקשיב לי. הוא אמר לי שיהיה בסדר, ואתם יודעים מה קרה".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו אהוד ברק שר הביטחו 21 נובמבר 2012 ב משרד ראש הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו אהוד ברק שר הביטחו 21 נובמבר 2012 ב משרד ראש הממשלה
"האם הוא בלתי כשיר מנטלית לנהל מדינה?": ברק על נתניהו
(צילום: EPA)
"ראיתי את התופעה הזאת כשהם (המנהיגים, ynet) לא יכולים לשלוט, הם לא מסתכלים בריאליות, לא מסתכלים במציאות, לא רואים את המציאות", הוסיף הפרופ'. "הם קשורים בצורה נוירוטית לשליטה, וכדי לא לאבד את השליטה הם מוכנים להרוס את המדינה וזה מה שקרה גם עם היטלר".
לדבריו, "היטלר בזמנו נתן הוראה, כשמדינות הברית התקדמו לעבר ברלין, לשרוף את גרמניה. לשרוף, להרוס את כל גרמניה, להרוס את הכול, כי לא מגיע לגרמניה להתקיים אם היא לא ניצחה במלחמה הזאת. הוא היה מוכן להרוס את כל המדינה כי הוא לא יכול היה לשלוט בה יותר. זה מה שקרה גם למילושביץ', זה מה שקרה גם לטראמפ כשהוא הפסיד בבחירות ונתן הוראה להפסיק את המינוי של הנשיאות. וזה מה שקורה עכשיו לביבי".
2 צפייה בגלריה
אהוד ברק
אהוד ברק
אהוד ברק נואם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן
(צילום: מוטי קמחי)
לטענת אדיג'ס, "נתניהו מתאבד ולוקח את המדינה יחד איתו. 'אם אני לא יכול לשלוט, לא מגיע לכם להתקיים'. זה משהו פסיכולוגי, חולני ומסוכן ביותר. הוא מסוגל לעשות עוד מעשים כדי להישאר בשלטון, וכשהוא לא יכול לשבת בשלטון הוא יהרוס ויהרוס ויהרוס ללא סוף. הוא לא עושה את זה כי הוא נמנע מללכת לבית הסוהר, שזה מה שחשבתי עד עכשיו, לא. זה הרבה יותר מזה. 'אם אני לא יכול לשלוט, אני אהרוס את הכל'. משהו פסיכולוגית, חולני ומסוכן ביותר. מוכרחים להוריד את נתניהו מהשלטון. מה שמחזיק אותו זה החרדים והמתנחלים, הם משתמשים בו ויחד איתם הוא יהרוס את הכל. אנחנו באמת באמת לפני חורבן הבית".
מפלגת הליכוד מסרה בתגובה: "אהוד 'חם צוואר' ברק, שותפו של הפדופיל אפשטיין, ירד סופית מהפסים. לאחר שאמר שהוא מוביל את ההפגנות נגד הממשלה עד שיהיו 'גופות צפות בירקון' ויקראו לו חזרה להגה השלטון, ברק ממשיך להסית לרצח ראש ממשלה מכהן בישראל ומשווה אותו להיטלר. אחרי עשרות תלונות נגד מסיתים כמוהו, איפה גופי אכיפת החוק שיזמנו אותו ואותם לחקירה?".