חשב משרד ראש הממשלה, רועי בנבנישתי, ביקש לעזוב את תפקידו עקב מחלוקת עם מנכ"ל המשרד יוסי שלי - שפרצה סביב מימון ההוצאות בבתיו של בנימין נתניהו, במעונו ברחוב עזה בירושלים ובביתו הפרטי בקיסריה. כך פורסם אמש (שני) ב"הארץ".
2 צפייה בגלריה
נתניהו והווילה בקיסריה
נתניהו והווילה בקיסריה
נתניהו והווילה בקיסריה
(צילום: שאול גולן, רויטרס)
בין השאר, בנבנישתי התנגד להחלטה של שלי לממן שיפוצים בבריכת השחייה בווילה של נתניהו בקיסריה. מדובר בהוצאה של כ-4,700 שקלים במצטבר לתיקון חדירת מים לבריכה ופילטרים סתומים.
לדברי גורמים במשרד רה"מ, לא היה מדובר בפרויקט גרנדיוזי וגם לא בשיפוצים, אלא בתיקון ותחזוקה. לדבריהם, החשב ביקש לעזוב גם בגלל שהתפקיד "גדול עליו" בקבלת החלטות, והוא לא רצה להתעמת כל פעם בנושאים מורכבים, לרבות נושאים מקצועיים. עוד טענו הגורמים כי כל מה שנעשה בנושאים המוזכרים הם על פי החוק וקשורים לטיפול במעונות ראש הממשלה, ושבתי ראש הממשלה זכאים לתחזוקה שוטפת של הבתים, אך אסור לבצע בהם עבודות השבחה.
2 צפייה בגלריה
יוסי שלי
יוסי שלי
מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי. אישר לממן את השיפוצים בבריכה
סוגיית שיפוץ בריכת השחייה בקיסריה עלתה כבר לפני כמה שנים לאחר שמשרד רה"מ סירב להיענות לדרישת שרה נתניהו לשפץ נזילות בבריכה.
בעקבות העובדה שמשפחת נתניהו מתגוררת ברחוב עזה בירושלים כעת ולא במעון בבלפור שתחת שיפוצים - הורחבה המעטפת התחזוקתית גם לבית בקיסריה. ועדת הכספים קבעה כי תינתן סמכות למנכ"ל משרד רה"מ לאשר בקשות שנוגעות למימון הוצאות בשני מעונותיו של נתניהו.
"הארץ" דיווח מפי מקורות במשרד האוצר כי לאורך זמן התגלע קושי במציאת מחליף לבנבנישתי, ושהוא רצה לעזוב את התפקיד מכיוון שלא רצה להסתבך באישור הוצאות המעונות.
פורסם לראשונה: 22:53, 29.01.24