ה-FBI הודיע הערב (יום ד') כי הוא חוקר פיצוץ של כלי רכב ב"גשר הקשת" ליד מפלי הניאגרה, בגבול ארה"ב עם קנדה. הרקע לפיצוץ לא ברור בשלב זה, אך גורמים המעורים בחקירה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ככל הנראה "נהג פזיז" גרם לתאונה שהובילה לפיצוץ.

הפיצוץ אירע בצדו האמריקני של הגשר, המחבר בין שתי המדינות מעבר לנהר הניאגרה. מוקדם יותר, כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי נחקר חשד לטרור. הרשויות מסרו כי שני בני אדם שהיו בכלי הרכב נהרגו ואחד מאנשי משמר הגבול נפצע.
עד ראייה סיפר לערוץ WGRZ-TV כי ראה רכב דוהר לעבר המעבר מהצד האמריקני כשלפתע הוא סטה כדי להימנע מפגיעה במכונית אחרת, התנגש בגדר והתפוצץ. "היה כדור אש בגובה של עשרה מטרים", הוא אמר, "מעולם לא ראיתי דבר כזה".
2 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב במפלי הניאגרה
פיצוץ רכב במפלי הניאגרה
זירת הפיצוץ
(צילום: NYCFireWire)
2 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב במפלי הניאגרה
פיצוץ רכב במפלי הניאגרה
(צילום: NYCFireWire)
"ה-FBI פועל בתיאום עם הרשויות הפדרליות וגורמי אכיפת החוק המקומיים בחקירה", נכתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) של ה-FBI בבאפלו. לפי דיווחים בארה"ב, גם היחידה ללוחמה בטרור מעורבת בחקירה.
מושלת מדינת ניו יורק קאת'י הוקול כתבה בפוסט ב-X כי הרשויות במדינה "עוקבות מקרוב" אחר התקרית. בתקשורת המקומית דווח כי כל ארבעת מעברי הגבול הבינלאומיים בין ארה"ב לקנדה במערב ניו יורק נסגרו.
גורם רשמי בבית הלבן מסר כי הבית הלבן "עוקב מקרוב" אחר התקרית. הוא הוסיף כי "רשויות אכיפת החוק נמצאות במקום וחוקרות".
מלשכתו של ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו נמסר כי "ראש הממשלה עודכן על התקרית והוא בקשר עם גורמים רשמיים בארה"ב". מושל אונטריו דאג פורד הודיע כי צוותי אכיפת החוק בקנדה "עוסקים באופן פעיל בהערכת המצב".
אורכו של הגשר, שנבנה ב-1941, הוא קצת יותר מ-439 מטרים. לפי נתונים של מינהל הכבישים הפדרלי של ארה"ב, מדי יום חוצים את הגשר כ-6,000 כלי רכב, כ-5% מהם משאיות.