גורמים בישראל מאשרים כי הוחלט לפתוח את זרם המים לדרום רצועת עזה, זאת במטרה לעודד את האוכלוסייה הפלסטינית בצפון לעבור דרומה.
1 צפייה בגלריה
ממלאים מים בעיר עזה
ממלאים מים בעיר עזה
ממלאים מים בעיר עזה
(צילום: EPA/HAITHAM IMAD)
שר האנרגיה ישראל כץ אישר את הדיווחים ומסר בתגובה: "ההחלטה על פתיחת המים בנקודה ספציפית עבור תושבי דרום רצועת עזה, שסוכמה בין רה"מ נתניהו לנשיא ביידן, תואמת את המדיניות שלנו ומאפשרת להדק את המצור הכללי חסר התקדים על עזה בלי חשמל, בלי מים ובלי דלק עד למחיקת החמאס".
רק בתחילת השבוע שעבר, הוחלט לנתק באופן מיידי את אספקת המים לרצועה כולה, כשכץ הורה לחברת מקורות לעשות כן - המשך ישיר להפסקת החשמל והדלק לאיזור. כץ הבהיר אז שההחלטה לא תשונה עד לסיום המערכה.
בסוף השבוע, צה"ל העביר הודעה לתושבי העיר עזה, שבמסגרתה קרא להם להתפנות מבתיהם, לנוע דרומה לשם הגנתם - ולהתמקם באזור מדרום לנחל עזה. "ארגון הטרור חמאס פתח במלחמה מול מדינת ישראל. העיר עזה היא מרחב שבו מתקיימת פעילות צבאית. הפינוי הזה הוא למען ביטחונכם האישי", נכתב בהודעת צה"ל לתושבים.
בצבא הזהירו כי החזרה לעיר עזה תתאפשר רק לאחר הודעה שתאשר זאת, פיזרו כרוזים מעל צפון הרצועה וקראו להימנע מהתקרבות לאזור הגדר. "מחבלי חמאס מסתתרים בעיר עזה במנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, ובתוך בניינים מרובים אזרחים חפים מפשע. תושבי עזה - נועו דרומה למען ביטחונכם האישי וביטחון משפחותיכם, הרחיקו עצמכם ממחבלי החמאס שמשתמשים בכם כמגן אנושי", נאמר לתושבים. "צה"ל עתיד בימים הקרובים להמשיך לפעול באופן משמעותי בעיר עזה, ומעוניין להימנע מפגיעה באזרחים".