מוחמד נערה (24) ומחמוד כנג'ה (21) מנצרת הואשמו היום (ב') ברצח איהאב סעדי (39) בסוף נובמבר האחרון בעיר. בתיעוד שהגיע לידי ynet (בפתח הכתבה) נראה נערה בעימות עם אחיו של הקורבן לפני שסעדי נרצח. מצלמת אבטחה תיעדה את נערה שולף אקדח לפני שנכנס לרכבו בדרך לרצח.
לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, נערה נקלע כאמור לוויכוח על חסימת כביש עם אחיו של סעדי. הוויכוח בין השניים הוביל לתגרה. נערה חש "פגיעה בכבודו" ובעקבות כך החליט לרצוח את אחיו של סעדי או כל אחד אחר מבני משפחתו.
3 צפייה בגלריה
מחמד נוערה החשוד ברצח איהאב סעדי
מחמד נוערה החשוד ברצח איהאב סעדי
הנאשם נערה והאקדח
3 צפייה בגלריה
הזירה והנרצח איהאב סעדיהנרצח איהאב סעדי
הזירה והנרצח איהאב סעדיהנרצח איהאב סעדי
הנרצח איהאב סעדי וזירת הרצח בנצרת
כ-10 דקות אחרי העימות, הצטייד כאמור נערה באקדח ונסע ברכב עם כנג'ה לכיוון בית משפחת סעדי. עם הגעת השניים לבית המשפחה של סעדי, ירה נערה מרכבו וירה מטווח קצר לפחות עשרה כדורים לעברו של איהאב סעדי ובכך גרם למותו.
לפי כתב האישום, מיד לאחר הרצח שני הנאשמים נמלטו מהזירה ובמהלך מנוסתם פגעו עם רכבם בהולך רגל. בו בזמן, ניידת סיור שהייתה באזור קיבלה דיווח על רכב חשוד במעורבות ברצח. השוטרים ממשטרת מחוז צפון הבחינו ברכבם של השניים וכשקראו להם לעצור, ניסו נערה וכנג'ה להימלט מניידת המשטרה תוך שהם פוגעים באוטובוס ומכונית. במהלך בריחתם מהמשטרה נערה השליך את האקדח ששימש לרצח. אחרי כמה מאות מטרים של נסיעה נעצרו שני הנאשמים.
3 צפייה בגלריה
רנ"ג אבנר נעמה ורנ"ג דוד אוטמזגין שעצרו את החשודים
רנ"ג אבנר נעמה ורנ"ג דוד אוטמזגין שעצרו את החשודים
רנ"ג אבנר נעמה ורנ"ג דוד אוטמזגין שעצרו את החשודים
הפרקליטות מייחסת לנערה רצח בנסיבות מחמירות ולכנג'ה רצח בכוונה תחילה. בנוסף, לשניהם מיוחסות עבירות נוספות: סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, השמדת ראיות, שיבוש הליכי חקירה, תקיפה הגורמת חבלה ונהיגה ללא רישיון. התיק נחקר במחוז צפון של המשטרה.
עו"ד שאדי דבאח, שמייצג את הנאשמים, מסר כי הם מכחישים את המיוחס להם וכופרים בעובדות כתב האישום. "בשים לב שטרם התקבלו חומרי החקירה בתיק, אפשר לציין שלכאורה הפרקליטות והמשטרה נשענים על ראיות נסיבתיות, ספקולציות והשערות - לא מעבר.
"אנו בטוחים בחפות הנאשמים וכולנו תקווה שנצליח בהמשך, לאחר קבלת חומרי החקירה, להוכיח בין כותלי בית המשפט את חפותם של מרשיי".